سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون گروه‌های پرخطر بیماری هپاتیت در آباده

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: گروه‌های پرخطر بیماری هپاتیت در این شهرستان واکسیناسیون شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صفی خانی کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده بیان کرد: با هدف اجرای برنامه حذف هپاتیت، گروه‌های پر خطر  در این شهرستان واکسینه شدند.

او، بیان کرد: در راستای اجرای برنامه حذف بیماری هپاتیت از جامعه، گروه‌های در معرض خطر ابتلا به این بیماری شناسایی و در نوبت‌های مختلف  واکسینه شدند.

صفی خانی تصریح کرد: کارگران معادن و کارکنان شاغل در کارخانه‌های صنعتی، کارمندان ادارات، مددجویان و افراد حاضر در زندان آباده از مهمترین گروه‌های هدف این طرح محسوب می‌شوند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان آباده ادامه داد: واکسن هپاتیت در سه نوبت تزریق می‌شود که نوبت‌های دوم و سوم با فواصل یک و پنج ماه پس از نخستین مرحله واکسیناسیون انجام می‌شود.

صفی خانی افزود: مهمترین راه‌های انتقال این بیماری استفاده از خون و فرآورده‌های خونی آلوده، انتقال از مادر به جنین و ارتباط جنسی با فرد آلوده است که بیماری هپاتیت از طریق تماس‌های معمولی روزانه مانند دست دادن منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.