سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم‌افزایی بین دستگاهی، کلید ارتقای خدمات سفر آذربایجان‌شرقی در نوروز ۹۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،افزود: تجربیات سال‌های گذشته، باید مبنای برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌های عضو ستاد در ارائه خدمات به گردشگران در نوروز ۹۹ باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،جواد رحمتیمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  روز چهارشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: با توجه به نتایج اخذشده از نظرسنجی‌های سال جاری، می‌بایست دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعفی که گردشگران در سفر خود به آذربایجان شرقی با آن‌ها مواجه شده بودند، را انجام دهند.

او در ادامه به برخی از تمهیداتی که در زمان باقی‌مانده تا سفر‌های نوروزی باید اتخاذ شود، اشاره کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت آسفالت محور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان، کیفیت سرویس بهداشتی در سطح شهر و محور‌های بین‌راهی، افزایش علائم و تابلو‌های راهنمای جاده‌ای، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم برای اجرای برنامه‌های شاد، فرهنگی و هنری در سطح شهر‌های استان، باید جزو برنامه‌های اصلی ستاد در روز‌های منتهی به نوروز باشد.

قائم‌مقام ستاد خدمات سفر استان، بر لزوم رعایت موازین گردشگر پذیری در مراکز خدماتی نیز تأکید کرد و گفت: باید توجه داشت که جایگاه تبریز و آذربایجان به‌واسطه تاریخ و فرهنگ غنی آن بسیار ویژه و حساس است و در این راستا باید تمام اصول و استاندارد‌های گردشگر پذیری توسط مراکز خدماتی و کارکنان آن‌ها رعایت و شرایطی فراهم شود تا شاهد رضایت حداکثری گردشگران باشیم.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم با اشاره به شرایط کنونی گردشگری در کشور گفت: لازم است تمام دستگاه‌های عضو ستاد در کنار این اداره کل برای ایجاد بستر و انگیزه مناسب سفر تلاش کنند تا شاهد نوروزی پرنشاط در زمینه گردشگری باشیم.

اوبا تأکید بر اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته در زمینه ارتقای خدمات سفر و لزوم تداوم آن‌ها افزود: فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی، تمرکز بر جریان سازی در زمینه توسعه گردشگری داخلی، برگزاری رویداد‌های فرهنگی، راه‌اندازی کمپین‌های گردشگری، تولید محتوای مکتوب و مجازی و توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری گردشگری، از جمله اقداماتی است که در مسیر ارتقای خدمات گردشگری انجام شده است و در ماه پایانی سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

او افزود: با همکاری و مشارکت دستگاه‌های نظارتی و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه حرفه‌ای مراکز پذیرایی، نظارت‌های تلفیقی تأسیسات و مؤسسه‌های گردشگری به‌صورت مستمر از دو ماه گذشته آغازشده و در روز‌های آتی و ایام نوروز نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: برنامه‌های آیینی و سنتی طبق روال سال‌های گذشته از سوی این اداره کل برگزار خواهد شد و امید داریم با همکاری و هم‌افزایی شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه، شاهد نوروزی بسیار پرنشاط باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در خاتمه تأکید کرد: می‌بایست اهتمام لازم در خصوص آماده‌سازی محیطی اماکن گردشگری و فضا‌های عمومی شهری با همکاری شهرداری‌ها صورت گیرد.

در این جلسه احکام و شرح وظایف کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.