سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا رانندگان با تجربه آهنربا را به فیلتر روغن وصل می کنند

مردم ما عموماً بسیار مبتکر هستند. از این نظر ، رانندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به نظر آنها یک وسیله ساده و مؤثر برای محافظت از واحد قدرت ، نصب یک آهنربا بر روی فیلتر روغن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیا می دانید چرا رانندگان با تجربه آهنربا را به فیلتر روغن وصل می کنند؟
البته وجود روغن در سیستم ، اصطکاک قطعات فلزی موتور خودرو را کم می کند. اما با گذشت زمان ، تراشه های کوچک جمع می شوند که در حین کار موتور ایجاد می شوند. وجود چنین موادی فقط سرنوشت موتور را سخت می کند و آن را به خرابی نزدیک تر می کند.

رانندگان با نصب آهنربای نئودیمیوم روی فیلتر روغن ، محافظت در برابر نفوذ ذرات فلزی به قسمتهای متحرک موتور را تقویت می کنند.

بنابراین ، نیاز به تغییر روغن به شدت کاهش می یابد و عمر موتور واقعا افزایش می یابد.

فقط به یاد داشته باشید که اتومبیل های مدرن مجهز به انواع حسگرهای مختلف هستند. یک میدان مغناطیسی قدرتمند می تواند بر صحت کار آنها تأثیر بگذارد.

جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب در سرویس وبگردی

آموزش آشپزی؛ از اردور بهاری و لخلاخ با مربای پالدو تا گواکاموله و ترشی شپله + تصاویر

خانه‌داری؛ از طرز تهیه مایع ضدعفونی خانگی تا کاربردهای عجیب سیب‌زمینی در امور منزل

دانستنی‌ها؛ از علت بالا رفتن مصرف سوخت خودرو تا دلیل سوت‌کشیدن لنت‌ها هنگام ترمز

منبع: سیارک

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
هوشمند
۲۰:۱۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
من نمی دونم آقایونی که ادعای فنی بودن دارند چطور فکر کردن که ذرات براده فلزات از فیلتر روغن عبور می کته و دوباره به مسیر روغنکاری موتور برمی گرده!؟ اگه اینطور بود که دیگه به اون فیلتر نمی گفتن!
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام برای که هوا را جزب کن..مثال روغن سوخت...
خسرو امانیان
۲۱:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام.سال نو مبارک.
اگه خواستید آهن ربا استفاده کنید، سعی کنید کوچک باشه.
برادر من توی کارتر کامیونش آهنربای بلندگو گذاشته بود،بعد از مدتی لنگرهای میل لنگ مغناطیس شده بود که خطرش خیلی زیاده.
ابی
۱۸:۱۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با این حساب،سایز آهنربا چیزی نزدیک به سایز فیلتر باید باشه.
طاهر
۱۴:۱۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اولا هرماشین که باشه ۹۹٪سر پیچ کارتر چه موتور و گیربکس مغناطیس داره و موقع تعویض روغن اوستا پاک میکنه و می بنده و لازم نیست شما کاری کنید
مهندس جعفری
۱۱:۲۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام
قطعات متحرک موتور فقط از جنس فولاد نیست که آهنربا آنها را جذب کنه .با این حال شرکتهای سازنده خودرو پیچ کارتر راکه پایینترین محل جمع روغن ورسوبات هست آهنربایی درست میکنن که همون کار رو با کارایی با لاتر انجام میده .
سید مجتبی هاشمی
۱۱:۱۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اولا مردم ما مروم مبتکری نیستند
دوم این مربوط به موتور های قدیمی بود که بدنه آنها چدنی بود
موتور های فعلی جنس بدنه سیلندر و پیستون آلومینیوم هستش و آهن ربا اثری در جذب فلزات غیر آهنی ندارد.
محمد سعید مطیعی راد
۱۱:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام لطفاً لطفاً راهنمایی کنید چه نوع آهنربایی و به چه شکل روی فیلتر قرار میدن تشکر
فرزاد
۰۸:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
این کاملا کار بیهوده‌ای هس چون فیلتر روغن کارش همینه اگه فیلتر براده ازش رد بشه که دیگه کاری انجام نمی‌ده
واحدعقل لی
۰۸:۱۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
کی حوصله داره داخل فیلترروغنونگاه کنه.روغن اگه روغن نباشه آهنرباکه هیچ،همه چی رباهم توش نصب کنن فاتحش خوندس. دوما:تعویضکارسریع میره فیلترومی بنده،نمیده دستت وبگه بیاباهاش عکس یادگاری بگیر.3:این وسط روغن داره چه حالی میکنه.بدبخت فیلترروغن!همه دارن بافیلتردعوامیکنن.بابا یه فکری به حال روغن بکنید!چهارم:اصلا چطوره روغن آهنربادار تولیدبشه.نیازبه فیلترم نیس.!ما-آهن را-شکست میدهیم ولی مس وسرب ونیکل وکادمیمم وآلومینیوموچیکارکنیم.
کورش
۰۷:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام
علت استفاده از اهن ربای نئودمیوم قوی در تمام ورودی های اب بنزین و روغن و گازوئیل در موتور .اتومبیل.منازل.گاز .ابیاری مزارع . دستگاه تصفیه آب و هوا و یونیزاسیون انها کاملا اسبات شده علمی است و با مراجعه به سایت خای مختلف و مقالات میتونید کسب اطلاع کنید پس مسئله مرتبطی است و فقط محل قرار گیری اهن ربا باید ازمایش شود تا در جای درست قرار گیر
دوستان پاینده باشید
کورش
۰۷:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوستان
در زمان فعلی تمام پیچ کارتل که محل تخلیه و خروج روغن کارکرده هست دارای خاصیت آهنربایی هست و تمام تعویض روغنی ها وقتی باز کنند ناخداگاه مقداری تراشه فلزی با اون پیچ بیرون میاد و اون نفر مجبور میشه با دستمال اون براده ها رو جدا کنه پس جای نگرانی نیست این مسئله حل شدست
از همه دوستان پاینده باشید
پیمان
۰۵:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
آهنربا کجای فیلتر روغن میگذارند
پیمان
۰۵:۴۴ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
آهنربا کجای فیلتر روغن میگذارند
محسن
۰۲:۳۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
اولا در کارتل روغن اهن ربا وجود داره. دوما روی در قالپاق یه یه سنسور وجود داره که اهنربایی هس. اونم حذب میکنه . سوما اگه نیاز بود خو شرکت سازنده در محل فیلتر قرار میداد
رحیم
۰۰:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
دوستان نظراتتون واقعا کمک میکنه دمتون گرم
محمد
۰۰:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
فیلتر کارش گرفتن همین زرات.فیلتری که این زرات عبور بده به درد نمی خوره. در خودرو های انژکتوری استفاده از اهن ربا به دلیل ایجاد اختلال ناشی از میدان مغناطیسی جایز نیست منهای این که اهن ربا فقط اهن می گیره .و یاتاقانها دارای آلیاژ پیچیده ای هستند که اهن ربا آنها را نمی گیرد
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
فیلتر کارش گرفتن همین زرات.فیلتری که این زرات عبور بده به درد نمی خوره. در خودرو های انژکتوری استفاده از اهن ربا به دلیل ایجاد اختلال ناشی از میدان مغناطیسی جایز نیست منهای این که اهن ربا فقط اهن می گیره .و یاتاقانها دارای آلیاژ پیچیده ای هستند که اهن ربا آنها را نمی گیرد
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
نسب اهن ربا در فیلتر باعث متلاشی شدن ذرات مولکولی در روغن میشود
در ضمن موتوری که براده داشته باشد خرابواز رده خارج است
برای بهبود موتور وطول عمر بیشتر باید از روغن هایمرغوب استفاده کرد نه از اهن ربا
محمد
۱۹:۴۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
به خاطره اینه که کلسیم داره وبرای موتور خوبه
منصور
۱۷:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
چیزهایی تازه ای نیست این سالهاست که اینکار انجام. میشه مخصوصا روماشینا سن
گین که رپیچه تخلیه روغن آهنربا داره
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بسیاری ازخودروهای دارای استانداردبالا،یک قطعه آهنربا داخل کارتر روغن تعبیه شده دارند،بطوریکه وقتی روغن درسیستم گردش میکنددرکارترباآهنربابرخوردمیکند.
رضا
۱۵:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
تاثیر چندانی ندارد اکثر قطعات داخل موتور اهنی نیستند
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
من کارگاه فیلتر سازی کار کردم و اجزا داخل فیلتر رو میدونم نیازی به آهن ربا و این وسایل نیست فقط فیلتر روغن میخرید حتما و حتما از جنس خوب و شرکت های معتبر خریداری کنید در غیر اینصورت موتور ماشینتون داغون میشه .
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ی جور میگه رانندگان باتجربه !!!!
استفاده از اهن ربا بخصوص ماشین های سنگین از همون کارخانه انجام میشده
حسن
۱۴:۱۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دوستان مثل اینکه هیچ کدوم از شما تا بحال داخل فیلتر روغنو نگاه نکردید چون اگه نگاه کرده بودیدآهن ربای داخل فیلترو می دیدید ونیازی هم برای آهن ربای دیگه نمی دیدید
حسن
۱۴:۱۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دوستان مثل اینکه هیچ کدوم از شما تا بحال داخل فیلتر روغنو نگاه نکردید چون اگه نگاه کرده بودیدآهن ربای داخل فیلترو می دیدید ونیازی هم برای آهن ربای دیگه نمی دیدید
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خب پس کار فیلتر روغن چیه ؟؟؟¡¡¡
حسین عزیزی
۱۲:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام؛معمولا آهن ربا در سیستم هیدرولیکی خیلی از ماشین هااز جمله درب مخزن هیدرولیک فرمان سمند هست.
مجید
۱۲:۵۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام داخل کارتل موتورسیکلت هم آهن ربا هست چه برسه به ماشین
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام کاش این دوست عزیز چیزی اختراع
می کرد آب اضافه را جمع می کرد چون در
چند روز اول هم کم وهم سیاه می شود
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
بله واقعا همینه فک کنم تو روغن هم آب ترکیب میکنن.
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوستان حواستون به روغن ها باشه بنده یه نمونه روغن تو ماشینم می ریختم همیشه روغن کم می کرد یه نمونه دیگه ریختم اصلا کم نمی کنه حواستون به روغن باشه تقلب ه
مهدی
۱۱:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
خیلی عالی
فقط یک سوال
جنس کدام قطعات موتور در خودرو های امروزی از آهن هستش و میتونه در کارکرد عادی موتور ذراتی از آن جدا بشه و توسط جریان روغن جابجا شود؟
محسن
۱۳:۰۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم سیلندر.
سیلندر تماما از چدنه.غیر از سر سیلندر ک الومینیوم خشکه است
هرمز
۱۰:۳۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
وقتی فیلتر روغن استفاده شده را زیر میکروسکوپ نگاه میکنید ذرات خیلی ریز فلزات را میبینید و در واقع وظیفه فیلتر جذب این ذرات هست و لزومی به موجود آهنربا نیست وگرنه گذاشتن آهنربای ده هزار تومنی توسط کارخونه های اتوموبیل سازی خیلی هزینه بر نیست و اگر لازم بود حتما همچین فکری میکردن
حسم
۱۳:۱۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ببین
نگذاشتن ی چیز توی خودرو توسط شرکت سازنده دلیل بر عدم وجوبش نمیشه.
مثلا چقدر خوب میشد توی ماشین یک پریز ۲۲۰ ولت باشه ولی نیست.
این آهن ربا باعث میشه ذرات بسیار ریز هم ک از فیلتر ممکنه رد شه دوباره ب مسیر حرکت روغن وارد نشه
واحدعقل لی
۰۹:۵۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
باسلام اگه داخل فیلترروغن خودرودرسطح جدارش بشه آهنرباروتوسط شرکت تولیدیش به نوعی پرس کردفکربهتریه.درکل داخل فیلترروغن آهنربا اکیدا نیازنیست.
کیانوش
۱۵:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام اینکه این آقا یا هر کس دیگه ابن کار رو میکنه بماند ولی کلا در اکثر ماشینها چه قدیمی چ جدید ای آهنربا درقسمتی از کارتل که روغن در آن وجود دارد و در حال گردشاست موجود میباشد و تمام ذرات آهن رو میگیره .باتشکر
سیدعلیرضا
۰۹:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام،حتی در ماشین های ساخت ایران؟؟!!
محمدرضا
۰۱:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
بله دوست عزیز، حتی داخل خودروهای ساخت ایران از جمله پراید هم یک قطعه آهن ربا داخل موتور و همچنین گیربکس وجود داره، لطفا اونجایی که تولید داخلی خودمون هم با تمام انتقاداتی که بهش وارده، دارند خوب کار میکنن حق رو بگیم کمی هم اعتماد به نفس در مورد کالای داخلی مطمئیناً مفیده...