سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شویگو: حل بحران لیبی تنها از طریق راهکار سیاسی امکان‌پذیر است

وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی بر ضرورت راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران کنونی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با ژنرال حفتر، فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی بر لزوم به کارگیری ابزار‌های سیاسی برای حل بحران فعلی در این کشور تاکید کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی شویگو در دیدار با خلیفه حفتر به بحث و تبادل نظر درباره تحولات در لیبی پرداخت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در این دیدار دو طرف بر اهمیت مذاکراتی که ۱۳ ژانویه در مسکو به منظور برقراری آتش بس و آغاز روند حل و فصل اوضاع در لیبی برگزار شد، تاکید کردند. همچنین دو طرف خاطرنشان کردند که برای حل بحران لیبی گزینه دیگری بجز راه حل سیاسی و نیز تعهد به استقلال، وحدت و تمامیت ارضی این کشور وجود ندارد.

شویگو و حفتر همچنین بر لزوم تحقق تصمیمات صورت گرفته در کنفرانس برلین درباره لیبی تاکید کردند.

شبه‌نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال حفتر ماه‌هاست برای تسخیر طرابلس با نظامیان دولت مرکزی به ریاست فائز سراج در حال جنگ هستند. سازمان ملل دولت سراج را به‌عنوان تنها قدرت سیاسی مشروع در لیبی به رسمیت می‌شناسد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.