سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح ایران برای حل مسئله فلسطین منطبق با موازین بین المللی است

کارشناس مسائل منطقه گفت:طرح ایران برای حل مسئله فلسطین منطبق با موازین بین المللی و دارای ابعاد حقوقی است.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات طرح پیشنهادی ایران در مورد مسئله فلسطین اظهار کرد: طرحی که رهبر معظم انقلاب نزدیک به دودهه پیش در سخنرانی ها‌ی خود ارائه کردند بسیار منطقی، همه جانبه و فراگیر است.  طرح «برگزاری یک همه‌پرسی از تمام مردم فلسطینیّ‌الاصل» از هر بعد می‌تواند راهکاری مهم، مثبت و قابل قبول برای حل مسئله فلسطین محسوب شود.

او ادامه داد: این طرح  منطبق با موازین بین المللی بوده و تمام مسائلی که حقوق بین الملل از آن صحبت می‌کند را شامل می شود. پیشنهاد برگزاری همه پرسی در فلسطین به این منظور مطرح شد که حکومتی متشکل از مسلمان، یهودی ها و مسیحیان همچنین آوارگان در آن شرکت کنند و ساختار سیاسی متناسب با خواست اکثریت را در این سرزمین حاکم کنند. این درحالی است که  طی سالیان  متمادی صهیونیست‌ها به زور و سرکوب یا جنگ و انواع ارعاب فلسطینی‌ها را از سرزمین های خود رانده اند.

قنادباشی تصریح کرد: طی چهار دهه گذشته شاهد بودیم که صهیونیست ها تحت عنوان شهرک سازی، سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده و آنها را به مناطق دیگر راندند. در کرانه باختری هم با ایجاد دیوار از استقرار مردم ممانعت کردند که این اقدام هم طبق قطعنامه‌های سازمان ملل غیر قانونی تلقی می شود. این طرح به صورت مدون  مرحله بندی تهیه و تدوین شده و جزء اسناد بین المللی در سازمان ملل است.

او با اشاره به اجرایی نشدن طرح پیشنهادی ایران خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدا بنا را بر غصب سرزمین‌های فلسطینی گذاشته است.صهیونیست‌ها براساس ادعای دروغ خود را مالک سرزمین فلسطین می‌دانند. آنها با برگزاری انتخابات در این کشور نیستندچون بر خلاف رویه اشغالگرانه صهیونیست‌ها است. در جهت مقابله با اقدامات اسرائیل ایران طرح «برگزاری یک همه‌پرسی از تمام مردم فلسطینیّ‌الاصل» را مطرح کرد اما پس از شاهد ارائه  طرح معامله قرن از سوی آمریکا بودیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: اسرائیلی‌ها تحت عنوان شهرک سازی در اطراف بیت المقدس در حال مصادره زمین‌های فلسطینی ها هستند.


بیشتر بخوانید:راه‌حل مسئله فلسطین مقاومت و مراجعه به آراء فلسطینیان است


آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به تازگی از طرحی موسوم به «معامله‌ی قرن» رونمایی کردند. طرحی که در آن بدون حضور هیچ یک از طرف‌های فلسطینی برای سرزمین فلسطینیان تصمیم‌گیری شده است. اما حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیش از دو دهه است که طرح اساسی جمهوری اسلامی را در تریبون‌ها و مجامع و کنفرانس‌های مختلف به اطلاع عمومی دنیا رسانده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.