سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"کمانک"، فرصتی برای پرورش خلاقیت کودکان

مدیرخانه کودک گفت: جشنواره ملی نقاشی و مجسمه سازی "کمانک اصفهان" با هدف پرورش استعداد‌های کودکان ۴ تا ۱۲ سال برگزار می شود.

کاظمی مدیرخانه کودک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:  مخاطبین جشنواره ملی نقاشی و مجسمه سازی کودکان "کمانک اصفهان" کودکان ۴ تا ۱۲ سال هستند که به صورت آزاد می‌توانند برداشت و تصور خود از اصفهان را نقاشی یا به صورت مجسمه بسازند و اثر را در سایت جشنواره به نشانی www.kamanak.esfahanfarhang.ir ثبت کنند.

او با اشاره به سابقه پنج ساله جشنواره " کمانک اصفهان" ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا ۱۴ اسفندماه است و داوری آن‌ها تا فروردین ۹۹ انجام و نتایج به اطلاع کودکان رسانده خواهد شد؛ این جشنواره ۶ برگزیده شامل سه اثر از نقاشی و سه اثر برتر در حوزه مجسمه دارد.
 
مدیر خانه کودک با تاکید بر اینکه این جشنواره به همت خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود افزود:حمایت از تولیدات هنری کودکان مستعد در راستای ترویج هنر و بکار گیری آنان در عرصه‌های شهری، کشف و بروز استعدا‌های فرهنگی هنری کودکان و ارتباط با سازمان‌ها و نهاد‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه هنر‌های تجسمی کودک متخصص و فعال هستند و ایجاد زمینه همکاری‌های متقابل از مهم‌ترین اهداف علمی برگزاری این جشنواره است.

زهرا کاظمی اظهار داشت: بسیاری از کودکان که استعداد ویژه ای در عرصه نقاشی دارند، مرکز خاصی را برای پرورش و ارتقای این مهارت نمی یافتند ، به همین دلیل در سال ۹۳ ، کانون نقاشان کودک در برای هدایت استعداد‌های تجسمی کودکان راه اندازی شد. و کودکان توانستند  آموزش‌ها به صورت رسمی دنبال کنند و حتی نتیجه آموخته‌های خود را به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهند، فعالیت های دیگر این کانون برگزاری ورک شاپ‌ها و بازدید‌هایی از نمایشگاه‌های سطح شهر و موزه هنر‌های معاصر بوده است.

او با اشاره به درخشش و کسب رتبه کودکان اصفهانی در مسابقه بین المللی شانگ‌های چین   ادامه داد: این اتفاقات باعث شد ما به عنوان برگزار کننده بخواهیم زمینه‌ای برای شناخت استعداد‌های ویژه کودکان در عرصه تجسمی فراهم آوریم و به دلیل اینکه اصفهان در جهان به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می شود و در تلاشیم با نتیجه‌ای که از این جشنواره به دست می‌آوریم  پتانسیل‌های اصفهان به سایر کودکان ایران زمین بشناسانیم و جایگاه شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در حوزه ملی و بین المللی را ارتقا دهیم.

کاظمی با بیان اینکه نام جشنواره الهام گرفتن از نماد اصفهان است که همان برج قوس بوده بیان کرد: استفاده از ایده‌های هنری کودکان در جهت توسعه فرهنگ ارزش‌های انسانی در سطح جامعه، جذب افراد کارآمد و متخصص در زمینه هنر‌های تجسمی کودک، ایجاد موقعیت مناسب برای بالا بردن انگیزه،

انتهای پیام/ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.