سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه‌های برتر کنکور از چه منبعی استفاده می‌کنند؟

روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بدون هیچ ترسی از هر آزمون و کنکوری، سربلند بیرون بیایید و موفقیت را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک‌تر شدن به ایام عید نوروز، کنکوری‌ها در تلاش هستند که بهترین شیوه‌ها و روش‌های مطالعه برای افزایش سرعت در یادگیری دروس را، یاد بگیرند. ممکن است حتی راه‌های عجیب و غریبی را هم امتحان کرده باشند. خود شما هم شاید برای درس خواندن، خودتان را در کتاب‌خانه حبس کرده باشید و نتیجه هم گرفته باشید. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بدون هیچ ترسی از هر آزمون و کنکوری، سربلند بیرون بیایید و موفقیت را تجربه کنید.

موفقیت در کنکور دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیره، بی شباهت به کوه‌نوردی با قصد فتح قله نمی‌باشد. اگر موفقیت در کنکور را به فتح قله، انتخاب مسیر و روش مطالعه، مانند انتخاب مناسب‌ترین مسیر جهت فتح قله، آمادگی جهت ورود به مسیر پیش‌رو را به انتخاب مسیر کوه‌نوردی و عبور با کم‌ترین دردسر با تجهیزات کم تشبیه کنیم، خیلی از مسائل روشن می‌شوند و در واقع می‌تواند یک الگوی ‌مناسب باشد.

۳ اصل مهم برای موفقیت در کنکور

با وجود دسترسی به اینترنت و یادگیری تکنیک‌های جدید و به‌روز مطالعه، مدیریت زمان، مدیریت استرس و غیره، رقابت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اگر می‌خواهید از این قافله پر تلاطم عقب نمانید، بهتر است همین امروز کار خود را آغاز کنید. در ادامه به بررسی ۳ اصل بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در کنکور می‌پردازیم.

هایلایت و نکته‌برداری از مطالب مهم کتاب درسی

در ماه‌های انتهایی اردیبهشت و خرداد، طبیعتا شما وقت ندارید مجدد کل منابع‌تان را مورد مطالعه قرار دهید؛ ولی اگر از همین حالا به جمع‌آوری خلاصه‌ها بپردازید، کمک بسیار بزرگی به خود در ماه‌های انتهایی پیش از کنکور کرده اید.

توجه کنید در خلاصه برداری، وسواس زیادی به خرج ندهید و تمرکز خود را بر روی مباحث مهم و کلیدی و درس‌نامه‌های کتاب‌های کمک درسی کنید که با مرور کردن آن‌ها کل مطالبی که قبلا خوانده‌اید، برای‌تان یادآوری می‌شود.

از نت برداری بر روی گوشه‌های خالی کتاب مخصوصا درس هایی مثل زیست شناسی و شیمی قافل نشوید که در زمان خودش بسیار بدرد می‌خورد و این را به یاد داشته باشید که کم‌رنگ ترین جوهرها، از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر خواهند بود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

شرکت در آزمون‌های آزمایشی باعث می‌شود که در شرایط همانند سازی کنکور قرار بگیرید و از ابتدای سال خود را آماده حضور قدر‌تمند در جلسه آزمون سراسری کنید. شرکت در این نوع آزمون‌ها به شما در شناسایی نقاط شعف و قوت‌تان کمک می‌کند و می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. ممکن است شما دفترچه عمومی را از درس دین و زندگی یا هر درس دیگری که قوی هستید شروع کنید که بهتر است در آزمون سراسری نیز به همین منوال عمل کنید. در حال حاضر، آزمون‌های آزمایشی با کیفیت بالایی انجام می شود که بعضا دو یا سه هفته یکبار برگزار می شود. از طرف دیگر، به وسیله این آزمون های می توانید هدفمند و اصولی به سوی جلو حرکت کنید. ناگفته نماند که برنامه این آزمون‌ها گاهی اوقات دارای کاستی‌های هم هست. با توجه به همه این کم و کاستی‌ها توصیه می‌کنیم بعد از صحبت کردن با مشاور و شنیدن نظر دیگران یکی از آزمون‌های آزمایشی موجود را انتخاب کنید و در آن حضوری فعال داشته باشید.

انتخاب صحیح منابع مطالعاتی و مرور چند باره آن‌ها

جالب است بدانید که در سال‌های اخیر بر خلاف تصور عموم مردم، کتاب‌های کمک درسی از طرف طراحان کنکور، مورد توجه قرار گرفته‌اند. بهترین‌ راه آن است که برای هر یک از دروس عمومی و اختصاصی خود، کتاب‌های کمک درسی تستی و آموزشی مناسب انتخاب کنید که با توجه به منابع بسیار متنوعی که در بازار وجود دارد. دست شما برای انتخاب بسیار باز است اما باید دقت کنید آن چیز که مناسب‌تان است را انتخاب کنید که در ادامه به بررسی بهترین منابع برای کنکور ۹۹ خواهیم پرداخت.

بهترین منابع کنکور نظام جدید

کتاب‌های کمک آموزشی مفید هستند و توصیه می‌شود تا دانش آموزان و به خصوص کنکوری‌ها از این نوع کتاب‌ها استفاده کنند اما واقعیت این است که خرید چند منبع مختلف نه تنها باعث پیشرفت شما نمی‌شود، بلکه باعث سردرگمی شما هم می‌شود. بنابراین انتخاب منبع مناسب، یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت در کنکور است؛‌ در ادامه به بررسی ۳ منبع مختلف مناسب کنکور خواهیم پرداخت.

انتشارات مبتکران؛ زبان انگلیسی جامع کنکور اناری

تا زمانی که دکتر شهاب اناری، نویسنده و کارآفرین معتبر ایرانی مسئول تالیف این کتاب از انتشارات مبتکران است، بدون شک پیشنهاد دیگری نمی‌توان بجز زبان انگلیسی جامع کنکور اناری ارائه داد. دانش آموزان عزیز می‌توانند با استفاده از این منبع آموزشی، درصد بالایی را در کنکور کسب کنند؛ کتاب پیش رو، شامل ۳ بخش است:

  • زبان انگلیسی سال دوازدهم شامل ۳ درسنامه است که هر کدام به ترتیب آموزش گرامر، سوالات مربوط به گرامر، آموزش واژگان، آموزش تکنیک های درک مطلب انگلیسی و کلوز تست.
  • بخش دوم شامل درس‌نامه‌های کامل سال یازدهم و دهم که گرامر پایه کنکور را به صورت کامل پوشش می‌دهد و پر از تست های گرامر واژگان است.
  • در انتهای کتاب هم، ۵ ضمیمه در نظر گرفته شده است که شامل نکات مهم سال‌های قبل، افعال چند کلمه‌ای، اصطلاحات و هم‌آرایی‌های کتاب‌های درسی است.

 

 

انتشارات گلابی؛ ریاضیات جامع گلابی

از نگاه همه مشاوران برتر کنکوری و دبیران برجسته، در برخی دروس از جمله ریاضی، عربی و زبان انگلیسی باید یک منبع جامع سه سال داشته باشید. خرید کتاب دوازدهم مجزا را در این دروس، از ذهن خود بیرون کنید.

این کتاب شامل پوشش ۱۰۰% تمامی مثال‌ها، فعالیت‌ها، کار در کلاس‌ها و تمرین‌های کتاب درسی در قالب تست که معمولا مشابه سوالات کنکور است. یکی از نکات مثبت این کتاب، علاوه آزمون‌های شبیه سازی شده کنکور، پوشش کامل تیپ سوالات کنکور ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته در کنار آزمون های جامع است که علاوه بر تمرین مدیریت زمان، می‌تواند باعث شناسایی نقاط ضعف و قوت شما شود. سرفصل‌های این کتاب، عبارتند از:

  • مجموعه‌ها
  • الگو و دنباله‌ها
  • توان، ریشه‌گیری و اتحاد
  • معادلات و نامعادلات
  • تابع
  • قدرمطلق جز صحیح
  • مثلثات
  • توابع نمایی و لگاریتمی
  • حد و پیوستگی
  • مشتق
  • کاربرد مشتق
  • شمارش (آنالیز ترکیبی)
  • احتمال
  • آمار
  • هندسه

انتشارات مهروماه‌نو؛ دین و زندگی جامع کنکور (۲ جلدی)

بهترین انتخاب در درس دین و زندگی را می‌توان کتاب دو جلدی دین و زندگی جامع کنکور مهروماه معرفی کرد. این کتاب شامل ارائه کلیه نکات ترکیبی با سایر دروس با دام‌های تستی و اشتباهات متداول، آیات و روایات به همراه ترجمه واژه‌به‌واژه و روان و کلیه پیام‌ها، کلیه تست‌های آزمون‌های سراسری از سال ۸۶ تا ۹۷ به همراه پاسخ‌نامه کاملا تشریحی است.

بهترین مرجع فروش کتاب‌های کمک درسی

با ظهور روش‌های جدید در زمینه خرید و تهیه کالا، روش‌های سنتی آرام آرام جای خود را به روش‌های نوین و به‌روز داده‌اند. بدون شک این تغییر رویه تا حد زیادی به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی و صد البته اینترنت بوده است. همراه با این جریان، فروشگاه اینترنتی دانش لند نیز اقدام به فراهم کردن زیرساخت لازم در حوزه خرید کتاب‌های کمک آموزشی و بازی‌های فکری به راحت‌ترین شکل ممکن و با تخفیف‌های فوق‌العاده کرده است. شما عزیزان می‌توانید جامع‌ترین دسته بندی منابع کنکور را از وبسایت دانش لند، با تخفیف ویژه و ارسال رایگان خریداری نمایید.

 

انتهای پیام /

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.