سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الستی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشجویان باید خواسته همه مردم را از نمایندگان طلب کنند

جامعه شناس ارتباطات گفت: دانشجو می‌تواند تمام مطالبات اقشار مختلف مردم را انعکاس دهد.

محمد علی الستی، جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کار ویژه دانشگاه و دانشگاهیان در فرآیند انتخابات و انتظارات جامعه دانشگاهی از کاندیدا‌ها و همچنین وظایف آن‌ها در برابر دانشجویان به بیان توضیحاتی پرداخت.

الستی گفت: اساسا انتخابات تحقق بخش و تامین کننده فرآیند‌های دموکراسی در سطح جامعه ما است. دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی می‌تواند به صورت تئوریک از این وضعیت پشتیبانی کند، یعنی ارزش انتخابات و قدرت صندوق رای را در تحقق دموکراسی و پیروزی در فرآیند‌های دموکراتیک را گوشزد کند.

دانشگاه، بهترین عرصه برای ورود نمایندگان

او با بیان اینکه یکی از بهترین عرصه‌هایی که نمایندگان برای شناساندن خودشان باید وارد آن بشوند، دانشگاه است، گفت:کار ویژه دانشگاه در برابر انتخابات، روشن کردن مبانی تئوریک ارزش صندوق رای و ارزش رقابت‌ها در تحقق دموکراسی است.


بیشتر بخوانید: دانشجویان باید به مطالبه گری از نمایندگان مجلس بپردازند


این جامعه شناس ارتباطات با اشاره به اینکه مهمترین مطالبه دانشجویان دو موضوع است، گفت: مطالبه اول و خاص آن‌ها مطالبه صنفی است، یعنی هر دانشجویی با توجه به شرایط خاص خودش، مطالبات خاصی از نمایندگان دارد. این مطالبات صنفی دانشجویان به عنوان یک قشر فعال که از لحاظ دانش و انرژی در وضعیت خوبی است را می‌تواند، داشته باشد.

الستی ادامه داد: دسته دوم، مطالبات مردمی است، زیرا دانشجو به دلیل اینکه از نظر دانش و انرژی در وضعیت متعادلی است می‌تواند نماینده مردم خودش باشد. دانشجو می تواند تمام مطالبات اقشار مختلف مردم را انعکاس دهد.

او در پایان تاکید کرد: در جامعه ما دانشگاه تبدیل به یک نهاد مدنی شده است. دانشجویان به عنوان کنشگران مدنی می‌توانند از نمایندگان مطالبات همه مردم را داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.