سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی آب زاینده رود در ۳۰ بهمن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ی اصفهان گفت:از بامداد روز ۳۰ بهمن حجم متناسب آب زاینده رود در مدت ۱۸ روز در کانال‌های آبی رها سازی خواهد شد و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ی اصفهان درجلسه‌ی امروز کارگروه سازگاری با کم آبی استان اصفهان بود که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و همچنین نمایندگان صنف کشاورزان به ریاست معاونت محترم عمرانی استانداری تشکیل شد گفت:در سال جاری تا کنون وضع بارش‌ها در حوزه‌ی زاینده رود در استان‌های چهارمحال بختیاری و اصفهان وضعیت مطلوبی ندارد و نسبت به میانگین حدود ۴۰ درصد کمتر بارش داشتیم.

او افزود: بحث صرفه جویی را برای ما در همه‌ی بخش‌ها به همراه دارد به خصوص در حوزه‌ی شرب، کشاورزی و صنعت و این صرفه جویی می‌تواند اتفاقات خوب و ادامه‌ی بارش‌ها را برای استان به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ی اصفهان گفت:از بامداد روز ۳۰ بهمن حجم متناسب لازم آب در مدت ۱۸ روز در کانال‌های آبی رها سازی خواهد شد و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
 
حجم سد زاینده رود در حال حاضر سیصد وسه میلیون متر مکعب هست و حجم کل ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ میلون مترمکعب هست.

بر اساس مصوبات جلسه‌ی امروز باتوجه به اینکه کشت پاییزه در آبان و آذر امسال انجام شده بود و باتوجه به عدم بارش مفید در استان اصفهان بر اساس گزارش‌های ارایه شده از جهاد کشاورزی؛ نیاز آبی کشت‌های انجام شده اعلام شده است و مقرر شده است تا برای نجات این کشت‌ها به مدت ۱۸ روز در کانال‌های آبیاری استان، آب را داشته باشیم.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.