سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن اقدام اسرائیل در اجرای پروژه قطار سریع السیر به قدس شرقی را محکوم کرد

امان در بیانیه‌ای، اقدام رژیم صهیونیستی در کشیدن قطار سریع السیر زیرزمینی به قدس شرقی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردن موافقت مقامات رژیم صهیونیستی در آغاز اجرای پروژه کشیدن قطار سریع السیر زیر زمینی میان تل آویو و قدس و نیز بخش قدیمی این شهر در قدس شرقی را که همراه با برپایی ایستگاه های قطار در آن بوده، محکوم کرد.

ضیف الله فایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام یک جانبه، نقض حقوق بین الملل، حقوق بشر و مصوبات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ( یونسکو) محسوب می شود.

فایز همچنین بر ضرورت این مسئله که باید اسرائیل به عنوان نیرویی اشغالگر شناخته شود، تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را در قبال اقدامات غیرقانونی اسرائیل بپذیرند.

قدس شرقی از زمان خروج نیرو‌های انگلیسی در سال ۱۹۴۸ از فلسطین و تا پیش از اشغالگری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ تحت حاکمیت اردن قرار داشت و به همین خاطر، این کشور متولی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس شرقی محسوب می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ساخت و ساز در اسرائیل روز دوشنبه از آغاز پروژه کشیدن قطار سریع السیر به بخش قدیمی قدس شرقی و دیوار ندبه خبر داد.

طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، این قطار سریع السیر از ایستگاه «اسحاق نافون» در ورودی شهر اشغالی قدس تا دیوار براق در مسیری که تماما از زیر زمین می‌گذرد، امتداد خواهد داشت. این قطار قرار است از خیابان یافا (در قدس اشغالی) و ایستگاه «اسحاق نافون» (به نام پنجمین رئیس اسرائیل) در عمق ۸۰ متری، به ایستگاه دیوار ندبه در ۵۰ متری زمین برسد که قرار است نام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر روی آن ایستگاه گذاشته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.