سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

کتابخانه استاد کامبوزیا هویت شهر زاهدان است

موهبتی گفت: منابع کتابخانه استاد کامبوزیا زاهدان از غنای بسیاری برخوردار است و باید در اندازه شهر، استان و حتی ملی به آن نگاه کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازید از کتابخانه استاد کامبوزیا زاهدان با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری حاشیه نشین شهر زاهدان که پیرامون این کتابخانه سکونت دارند اظهار داشت: باید برای استفاده مناسب این قشر از جامعه از این منابع برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

او  با اشاره به خیابان منتهی به این کتابخانه از شهردار و مسوولان عمرانی سیستان و بلوچستان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به بهسازی و آسفالت این مسیر اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هویت این کتابخانه نباید مفقود شود و برنامه‌های اجرایی برای دسترسی به این کتابخانه را باید تامین کرد تا به اهداف بلند مدت خود دست یابیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: کتابخانه استاد کامبوزیا با ۲۵ هزار جلد کتاب و ۱۹۲نفر عضو فعال از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان است که مورد توجه ویژه گردشگران، محققان و افراد اهل علم و ادب قرار دارد و حتی در ایام نوروز نیز فعال است و مراجعانی از خارج و داخل کشور دارد.

حامد زارعی ادامه داد: این کتابخانه در امورخیریه نیز فعال بود و با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرار دارد هر هفته روزهای پنجشنبه میزبان دانش‌آموزان کمتر برخوردار است.

او  همچنین با اشاره به سیل جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پویش «سیل مهربانی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار شد که در مجموع ۹هزار قلم کالا و ۳۸میلیون پول نقد جمع‌آوری که بزودی به استان ارسال خواهد شد تا در مناطق سیلزده توزیع شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.