سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خارج کردن توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله‌

توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله‌ای در یک عمل جراحی موفق در بیمارستان دکتر «محمد کرمانشاهی» شهر کرمانشاه خارج شد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید امان‌الهی فوق تخصص جراحی کودکان گفت : بیمار دختر ۱۳ ساله‌ای است که مدت‌ها دچار درد شکم و یبوست بود که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت) داده شد.

او گفت : این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت: در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

امان‌اللهی گفت: تومور‌های تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell و شایعترین آن‌ها teratoma است که به ۲ نوع mature و immature تقسیم می‌شوند که نوع اول اکثر خوشخیم و نوع دوم همراه با سایر germcell تومور‌های می‌توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می‌تواند زمینه ارثی و مادر زادی و ژنتیکی داشته باشد.

رییس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی گفت: این بیمارستان از سال ۹۰ فعالیت جدید خود را شروع کرده و اکنون بیمارستان ۱۵۶ تخت مصوب و ۱۴۱ تخت فعال دارد.

 فریبا ویسی با بیان اینکه حدود ۱۵ فوق تخصص کودکان و نوجوانان در این بیمارستان به عنوان یکی از مراکز درمانی فوق تخصصی منطقه غرب کشور مشغول ارایه خدمت هستند، افزود: این بیمارستان در سال گذشته به ۱۳۰ هزار مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه کرده که ۱۳ هزار نفر آن‌ها منجر به بستری و ۲ هزار و ۹۴ مورد عمل جراحی شدند.

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.