سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی:

دومین دکل حفاری ساخت داخل در کشور راه‌اندازی شد

طیبی گفت: ما توان داخلی ساخت دکل‌های نفتی را در کشور داریم که خوشبختانه دکل اول تحویل داده شد و امروز هم موفق شدیم بعد از مدت ۴ سال دکل دوم را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به روند داخلی‌سازی دکل‌های حفاری گفت: یکی از زمینه‌هایی که ما انتخاب کردیم برای توسعه فن‌آوری‌های صنعت نفت ایران، طراحی و ساخت دکل‌های حفاری بود به طوری که ما در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ورود موفقی به طراحی سیستم‌های برقی در صنعت نفت داشتیم و اواخر دهه ۷۰ توانستیم با حمایت شرکت ملی حفاری، طراحی و ساخت سیستم کنترل و دکل‌های حفاری را انجام دهیم که در نهایت در این صنعت موفق شدیم.

او ادامه داد: خوشبختانه ما توانستیم این حفاری را انجام دهیم و وارد این صنعت شدیم به طوری که با توجه به توان خوبی که در حوزه مکانیک در جهاد دانشگاهی داشتیم، تصمیم گرفتیم بحث ساخت دکل‌های حفاری را با توجه به اینکه ما یک کشور نفت‌خیر هستیم و منطقه هم نیاز به دکل‌های نفتی دارد باید چاه‌های زیادی حفاری کنیم که تصمیم گرفتیم در این حوزه ورود کنیم.


بیشتر بخوانید:قیمت نفت کاهش یافت/آمریکا هفته گذشته ۹ دکل نفتی خود را خاموش کرد


رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در دهه ۸۰ ساخت ۵ دکل حفاری به جهاد دانشگاهی واگذار شد که ما تصمیم گرفتیم برای خرید تجهیزاتی که در کشور قابل ساخت نیستند و ما هنوز گریل طراحی کشوری را نداریم آن را به ما ارائه دهند. برای اولین بار با توجه به حجم دکل‌ها که تا به حال وارد کشور شده بود، موفق شدیم ۴۵ درصد دکل‌های نفتی را در داخل کشور راه‌اندازی کردیم.

طیبی بیان کرد: این نشان داد که ما توان داخلی ساخت دکل‌های نفتی را در کشور با توجه به تحریم‌ها داریم که خوشبختانه دکل اول تحویل داده شد و امروز هم موفق شدیم بعد از مدت ۴ سال دکل دوم را راه‌اندازی کنیم که امیدواریم دکل سوم هم در شهریور سال آینده تحویل دهیم.

او گفت: امروز خوشبختانه ما توانایی ساخت دکل‌های بزرگ را از کوچک پیدا کردیم به طوری که می‌توان گفت ما وارد باشگاه ساخت دکل‌های نفتی شده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: امروز ما یک دکل ۲ هزار اسب حفاری خشک را داریم که ۴۵ درصد ساخت داخل است و با توجه به محدودیت برخی تجهیزات که در داخل داریم، امیدواریم مابقی را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

او در پایان با قدردانی از حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان و صنعتگران داخلی گفت: ۴۵ درصد تجهیزات دکل حفاری ۷۲ فتح داخلی و بیش از ۴۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
دزدگیر روش نصب شده یهو دیدی هاپولی شد