سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به صدا درآمدن زنگ شهروندی در مدارس ابتدایی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از به صدا درآمدن زنگ شهروندی از ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ در مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه خبر داد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت : پس از موفقیت طرح شهریاران فرهنگ و مطالعات انجام شده در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، باتوجه به خلاء آموزش نکات اخلاق شهروندی در حلقه آموزشی سنین پایه کارشناسان این حوزه با مشورت نواحی سه گانه آموزش و پرورش کرمانشاه پس از جلسات متمادی به این نتیجه رسیدیم که طرحی را بصورت پایلوت در تعدادی از مدارس ابتدایی شهر تحت عنوان " زنگ شهروندی " تدوین و اجرا نماییم.

او گفت : در این طرح که طی سال تحصیلی جاری در ۳۵ مدرسه ابتدایی شهر اجرا می‌گردد با تکیه بر متد‌های آموزشی غیرمستقیم و مبتنی بر طنز و نمایش سعی بر آن است که موضوعات مهم فرهنگ شهروندی اعم از فرهنگ عبور و مرور و ترافیک، سلامت فردی و اجتماعی، اخلاق شهروندی، مسئولیت پذیری در شهر، حقوق شهروندی، فرهنگ مدیریت و دفع زباله، آشنایی با مشاهیر و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر و ... به دانش آموزان که سرمایه‌های آینده‌ی این دیار هستند با استفاده از ابزار هنر، منتقل گردد.

معاون فرهنگی شهردار با قدردانی از تعامل مدیر کل، روسای نواحی و معاونین پرورشی نواحی سه گانه آموزش و پرورش کرمانشاه، افزود: اجرای این طرح بتواند سهم بسزایی در پرورش آینده سازان شهر داشته باشد.

ایمان درخشی رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری و مدیر این طرح گفت: در طرح زنگ شهروندی یک شخصیت عروسکی که کاملا با فرهنگ بومی کرمانشاه تناسب دارد، خلق گردیده که روز ۲۷ بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولین فرهنگی، مدیران مدارس و تعدادی از دانش آموزان، رونمایی می‌گردد؛ که مایل هستیم تا زمان رونمایی هویت این عروسک ناشناخته بماند.

او افزود: با توجه به محدودیت زمانی، این طرح قابل اجرا در تمامی مدارس ابتدایی نمی‌باشد؛ بنابراین حضور در مدارس تنها بخشی از طرح بزرگ زنگ شهروندی بوده و در کنار آن برنامه‌های مکمل بسیاری از جمله جشنواره‌ی " بزرگ شهروندان کوچک " تعریف گردیده که شامل کل مدارس ابتدایی شهر خواهد شد و در طی فرایند اجرایی این جشنواره دانش آموزان در قالب محور‌های یادشده‌ی فرهنگ شهروندی به خلق آثاری در زمینه‌های نقاشی، انشاء و داستان نویسی، سرود، تئاتر و نمایش و سفرنامه نویسی پرداخته و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

درخشی افزود: امسال طرح سفیران گردشگری به گونه‌ای متفاوت با جامعه آماری ۵۰۰۰ نفری در مدارس اجرا خواهد شد که در روز‌های آینده به تشریح جزئیات آن خواهیم پرداخت .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.