سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات سابق دادگستری آمریکا خواستار برکناری ویلیام بار شدند

بیش از هزار نفر از مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا با متهم کردن ویلیام بار و ترامپ به زیر پا گذاشتن اصل اساسی به کارگیری بی‌طرفانه قانون، خواستار استعفای دادستان کل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای با متهم کردن رئیس‌جمهور آمریکا و دادستان کل این کشور به زیر پا گذاشتن آشکار و مکرر اصل اساسی به کارگیری بی‌طرفانه قانون، در ماجرای مداخله ویلیام بار، دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور در روند صدور حکم قضایی برای راجر استون، دوست و متحد دونالد ترامپ، خواستار استعفای ویلیام بار شدند.

بیش از هزار نفر از مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه اعلام کردند: «در پیگرد جنایی، به علت آن که یک فرد متحد نزدیک سیاسی رئیس‌جمهور است، نباید با وی رفتار ویژه صورت گیرد.»


بیشتر بخوانید: ویلیام بار: ترامپ از اظهارنظر کردن درباره پرونده‌های جنایی دست بردارد


در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت‌هایی که از قدرت فوق العاده اجرای قانون برای مجازات دشمنانشان و کمک به دوستانشان استفاده می‌کنند، جمهوری‌هایی بر اساس قانون اساسی نیستند. آن‌ها حکومت‌های خودکامه هستند.»

دادستانان هفته گذشته توصیه کردند استون به ۷ تا ۹ سال زندان محکوم شود.

ترامپ در توییتر این توصیه را وحشتناک و غیر منصفانه خواند. بار چند ساعت بعد مداخله کرد و این توصیه را کنار گذاشت و آن را افراطی و بیش از حد و نامتناسب خواند.

پیش از این دونالد ترامپ در پیامی توییتری بدون اعتنا به درخواست ویلیام بار از او برای اظهارنظر نکردن درباره پرونده‌های جنایی به تشریح گستره اختیارات قانونی خود پرداخته و گفت برای این کار دارای حق قانونی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.