سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام روحانی در نشست خبری:

فضای انتخابات نسبت به قبل رقابتی و پرشورتر شده است/ دولت و من هیچ لیستی در انتخابات نداریم/ همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه فضا مقداری نسبت به گذشته فرق کرده و یک شور و نشاط نسبی در کشور می‌بینیم و دلمان می‌خواهد به حداکثر برسد.

به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در نشست خبری که  امروز (۲۷ بهمن) در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، با اشاره به پیرامون فضای انتخاباتی کشور، اظهار کرد: خوشبختانه فضا نسبت به گذشته فرق کرده و امروز یک شور و نشاط نسبی در کشور برای انتخابات وجود دارد و ما می‌خواهیم که این نشاط به حداکثر برسد تا به بهترین شکل انشاءالله انتخابات برگزار شود، حتما یک انتخابات پرشور و حداکثری به نفع ماست.

او بیان اینکه آمریکایی‌ها از حضور حداکثری مردم در انتخابات خوشحال نخواهند شد، مطرح کرد: آن‌ها انتخاباتی را می‌پسندند که حضور مردم در آن حداقلی باشد که این به نفع کشور ما نخواهد بود، بنده از ابتدا نگران بودم که نکند شرایط به گونه‌ای باشد که رقابت خوبی صورت نگیرد و حضور مردم کم باشد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: گزارشی که وزارت کشور قبلا به من داده بود، این بود که هفتاد حوزه فضای غیررقابتی دارند که این امر من را نگران کرد و همه تلاش من این بود که کاری کنم که رقابت بیشتر شود و حدالامکان افرادی که امکان آن‌ها وجود دارد تأیید شوند تا صحنه انتخابات پرشورتر شود.

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: امروز ظهر از وزارت کشور سوال کردم که وضعیت آن هفتاد حوزه بهتر شده است یا خیر؟ که طبق آخرین گزارش ۴۴ حوزه رقابتی وجود ندارد و رقابت در سایر حوزه‌ها دیده می‌شود و این خبر برای بنده بسیار خوشحال کننده بود که در اکثر حوزه‌ها رقابت وجود دارد و مردم حضور بیشتری پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: به نظرم مردم باید باز هم حضور پیدا کنند البته ممکن است از حزب آن‌ها کاندیدایی وجود نداشته باشد. همه ما ایرانی هستیم و به انقلاب و کشورمان علاقه داریم، اما می‌شود در حزب رقیب افرادی را انتخاب کرد که اصلح و بهترند و می‌توانند بهتر برای کشور در پارلمان مفید باشند. دولت در انتخابات هیچ دخالتی ندارد و هیچ لیستی به نام دولت و روحانی وجود ندارد و مردم آزادند، امیدواریم به بهترین شکل در انتخابات شرکت کنند و ان‌شاءالله آثار آن برای کشور بسیار خوب باشد.

حجت الاسلام روحانی  در ادامه با بیان اینکه من هیچ موقع انتخابات را زیر سوال نبردم و نمی‌برم، گفت: همه حرف من از روز اول این بوده که نگذاریم انتخابات تبدیل به انتصابات شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: ممکن است از فرایند‌ها به طور کامل راضی نباشیم، اما نباید به خاطر فرایند‌ها همه انتخابات را رد کنیم و با صندوق‌ها قهر کنیم.

او  گفت: افتخار می‌کنم که در دو انتخابات با رای مردم انتخاب شدم اگر این نبود که من مشروع نبودم و بقیه نهاد‌ها هم مثل مجلس مشروع نبودند، پس ان‌شاءالله همه به صحنه بیایند و رای دهند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه حرف آمریکایی‌ها مبنی بر «برگزاری انتخابات نمایشی در ایران» نادرست است، مطرح کرد: ایران بیش از کشور‌های غربی حتی آمریکا انتخابات داشته است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: انتخابات ما واقعی است و مردم با آزادی پای صندوق می‌روند، انتخابات‌ها با امنیت کامل بوده و به نظر من حضور مردم پاسخ خوبی به آمریکایی‌هاست، حضور مردم در تقویت کشور و تضعیف دشمن اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.