سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بوشهر:

نمایندگان مجلس باید در تراز جامعه اسلامی باشند/ همه مراحل انتخابات در چارچوب قانون اجرا شود

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نمایندگان مجلس باید در تراز جامعه اسلامی باشند و باید شاخص‌های چنین نماینده‌ای به مردم گفته شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار اعضای ستاد انتخابات اداره‌کل صداوسیمای مرکز بوشهر با برشمردن ویژگی‌های انتخابات بیان کرد: باید مجلس قوی داشته باشیم و قوت و اقتدار مجلس به معنای اقتدار نظام است.

او افزود: یکی از جنبه‌های انتخابات تعیین افرادی است که تصدی اموری به آن‌ها محول می‌شود و باید در این زمینه افرادی اصلح انتخاب شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضور جمعی مردم در رای گیری را جنبه دیگر انتخابات خواند و این حضور را نشانه همیاری مردم با نظام دانست.

صفایی بوشهری، اعتماد به مدیریت انتخاباتی نظام را سومین شاخص انتخابات عنوان کرد و افزود: وقتی مردم وقتی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند یعنی به نظام اعتماد کرده‌اند.

او، حمایت از نظام در نتیجه حضور مردم در انتخابات را شاخص چهارم دانست و گفت: این حضور نشان می‌دهد که مردم در کنار نظام هستند و از آن حمایت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر حضور پرشور ناشی از شعور را جنبه مهم دیگر انتخابات معرفی کرد و چنین حضوری را مورد توجه رهبر معظم انقلاب و نشانه ولایتمداری مردم دانست.

صفایی بوشهری همچنین حضور مردم را در انتخابات نه محکم به استکبار خواند و بیان کرد: کشور‌های استکباری به دنبال حضور نیافتن مردم در انتخابات هستند و حضور مردم در این عرصه، یعنی نه محکم به دشمنان و مقاومت سیاسی در برابر اندیشه‌هایشان.

او جنبه دیگر انتخابات را ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد که باعث حضور همه قشر‌ها در صحنه می‌شود.

امام جمعه بوشهر حضور حماسی ناشی از شعور را نکته مهم و اساسی در انتخابات دانست و تاکید کرد: کشور ما دارای مردم سالاری دینی است و اگر مردم در عرصه‌های مردم سالاری مانند انتخابات شرکت کنند راه برای بیگانگان و نابودی نقش مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باز می‌شود.

صفایی بوشهری با اشاره به ناتوانی دشمنان برای مقابله با ایران اسلامی در فضای حقیقی، گفت: دشمنان رویکرد مقابله خود را در فضای مجازی دنبال می‌‎کنند و باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در زمینه افشاگری فعالیت‌های دشمنان و حمله متقابل به آنان تلاش کند.

او بیان کرد: باید فضای مجازی را مدیریت کنیم و نگذاریم دشمن در این زمینه به اهدافش برسد.

امام جمعه بوشهر، مجلس را یکی از مولفه‌های قدرت خواند که در عرصه قانونگذاری، تصمیم سازی و نظارت بر امور فعالیت می‌کند و می‌توان آن را قوه عاقله نظام دانست.

صفایی بوشهری مجلس قوی را عامل اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: باید شاخص‌های نماینده در تراز نظام اسلامی را به مردم گفت و صداوسیما باید شاخص‌‎های مورد نظر امام راحل و رهبر انقلاب این را به مردم معرفی کند تا آنان نماینده در تراز با این شاخص‌ها را بشناسند.

او افزود: نباید نمایندگان ضعیف باشند یا بعد از مجلس صلاحیت حضور در دوره بعد را نداشته باشند. نماینده بایم د سالم وارد مجلس شود، کارآمد باشد و سالم خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر برگزاری انتخابات در چارچوب قانون، بیان کرد: تبلیغات، برگزاری انتخابات و پس از انتخابات همه باید طبق قانون باشد و این نکته باید به طور مرتب در برنامه‌های صداوسیما تاکید شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه باید قانونمداری فرهنگ انتخابات شود، افزود: اگر نتوان مراحل مختلف انتخابات را در چارچوب قانون مدیریت کرد موجب تخریب اجتماعی می‌شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و اخلاق سیاسی انتخابات گفت: باید این فرهنگ جا بیفتد که هر نامزدی که اخلاق را رعایت نکرد به درد مجلس نمی‎‌خورد. در وهله اول نامزد‌ها باید به رقبای خود احترام بگذارند.

امام جمعه بوشهر از نامزد‌ها خواست از اسراف در تبلیغات خود بپرهیزند.

صفایی بوشهری همچنین از برنامه خود برای تدوین فقه انتخابات سخن  گفت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر هم در این دیدار با اشاره به تولید ۵۰ هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای استان برای انتخابات گفت: برای اولین بار و در عملیاتی ویژه، روز انتخابات مجلس یازدهم از ۱۵ نقطه استان بوشهر پخش زنده می‌شود که کاری ابتکاری و جهادی است.

سیدحسین ناظر افزود: پشتوانه انتخابات امسال در صداوسیمای مرکز بوشهر برگرفته از آراء مردم با افکارسنجی ۵۰ پرسشگر و همچنین تلاش ۱۵۰ نیروی عملیاتی این اداره‌کل برای روز انتخابات است.

او بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های ما برای انتخابات از شش ماه پیش و از هشتم آبان انجام شده که تلاش کردیم در پنج مرحله‌ تبیین، تهییج، فراخوان، روز انتخابات و پس از انتخابات عملیات رسانه‌ای را اجرا کنیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.