سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسی که از استکبار جهانی بترسد، لیاقت نمایندگی مردم شجاع را ندارد

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مردم برای انتخاب نماینده خود این موضوع را در نظر داشته باشند؛ کسی که از استکبار جهانی بترسد، لیاقت نمایندگی مردم شجاع را ندارد.

سید عبدالله ارجائی رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب خراسان رضوی (شانا) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: انتخابات  مجلس شورای اسلامی ۹۸ از اهمیت ویژه‌ای نسبت به انتخابات‌های پیشین برخوردار است چرا که مجلس یازدهم نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی موجود خواهد داشت.

او ادامه داد: مردم ایران همیشه چند گام جلوتر از مسئولان و فعالان سیاسی قدم برمی دارند و از بصیرت بالایی برخوردارند، اما در انتخاب شان در نظر داشته باشند کسی را انتخاب کنند که از استکبار جهانی نترسد و لیاقت نمایندگی این مردم شجاع را داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب خراسان رضوی (شانا) گفت: مجلس آینده باید ویژگی‌های شاخصی داشته باشد، چون مردم در ۶ سال اخیر به دلیل بی تدبیری جریان اصلاحات فشار‌های اقتصادی زیادی را متحمل شده اند و نمایندگان مجلس یازدهم باید همه تلاش خود را به کار ببندند تا کشور را به ریل اصلی بازگردانند.

ارجائی با اشاره به اهمیت هر یک رای، افزود: در انتخاب نماینده مورد نظر خود باید فاکتور‌هایی از جمله تقوا، کارآمدی، مردمی بودن و عدالت خواهی به معنای واقعی کلمه را مورد توجه قرار دهیم.

لیست ائتلاف نیرو‌های انقلاب تغییر نخواهد کرد

او با اشاره به فرآیند انتخاب نامزد‌های لیست شانا تصریح کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب پس از چندین جلسه و بررسی کامل رزومه و کارآمدی نامزد‌های مشارکت کننده به لیستی ۲۲ نفره که نیمی از آنان از جوانان بودند، رسید. سپس با برگزاری مجمعی این فرصت به نامزد‌ها داده شد تا به تبیین برنامه‌های خود بپردازند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: پس از دفاع هر نامزد از برنامه‌های خود، رای گیری انجام شد و ۵ نفر که بالاترین رای را داشتند در لیست جای گرفتند و با توجه به فرآیند سالم و مرد قبول تمامی نامزد‌ها برای انتخاب افراد موجود در لیست ائتلاف، لیست منتشر شده تغییر نخواهد کرد.

جوان بودن شاخص نیست، امتیاز است

ارجائی با بیان اینکه از ۱۸ نفر نامزد نمایندگی مجلس در خراسان رضوی، ۹ نفر زیر ۵۰ سال هستند افزود: در مجمع با اینکه جوانان شایسته گی لازم را داشتند، اما به دلیل اینکه به جای ائتلاف با یکدیگر با هم به رقابت پرداختند، رای لازم را کسب نکردند و جایگاه ششم آرای ماخوذه را به خود اختصاص دادند و به تبع آن در لیست نهایی قرار نگرفتند.

او در مورد لزوم انصراف نامزد‌هایی که در لیست قرار نگرفتند ادامه داد: هیچ اجبار قانونی برای انصراف نامزد‌های شرکت کننده در فرآیند شورای ائتلاف وجود ندارد، اما با توجه به تعهد اخلاقی که در ورود به این فرآیند توسط نامزد‌ها امضا شده است، انتظار می‌رود افراد به عهدی که بستند پایبند بمانند.

انتهای پیام// م. ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.