سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مورد از تخلفات انتخاباتی تاثیرگذار در کردستان شناخته شد

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: با توجه به صد‌ها مورد گزارش تخلفات انتخاباتی به این هیات در استان تنها یک مورد موثر شناخته شد که مورد پیگیری قانونی قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی گفت: بقیه موارد پس از بررسی کامل جزیی تشخیص داده شده و با تذکر برطرف شدند.

او با بیان اینکه هیات بازرسی این دوره نسبت به دور‌های قبل متفاوت بود، افزود: از روزی که انتخابات آغاز شده هیات بازرسی در وزارت کشور فعال و با طراحی یک سامانه کلیه فعالیت‌های نامزده‌ها در قبل، حین و بعد انتخابات را رصد می‌کند.

ملکی بیان کرد: هیات بازرسی در فرآینده ثبت نام کاندیدا‌ها تا انتهای انتخابات را رصد می‌کند و از روزی که انتخابات آغاز شده صد‌ها گزارش بدست ما رسیده که فقط یک مورد آن‌ها خلاف ضوابط و مقرارت بود که به هیات اجرایی و نظارت گزارش شده است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان یادآور شد: بقیه موارد گزارش شده به صورت معمول و جزیی بود که تخلف مهمی محسوب نشد و در حدی نبود که نیاز به برخورد داشته باشد بلکه با تذکر ارشاد و راهنمایی حل شدند.

او تاکید کرد: هیات بازرسی روز انتخابات در هر شهرستان یک بازرس ویژه و برای حداکثر سه صندوق اخذ رای یک بازرس تعیین کرده تا بر کل فرآینده انتخابات نظارت داشته باشند.

ملکی گفت: توصیه شده که در تمام فرمانداری‌ها برای نامزد‌ها در حین تبلیغات ۲ جلسه توجیهی برگزار شود که باید برابر قانون چه نکات و ضوابطی را در زمان تبلیغات، روز انتخابات و بعد از انتخابات رعایت کنند.

او اظهار داشت: علاوه بر این ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان زیر نظر دستگاه قضایی تشکیل شده که در راستای پیشگیری از وقوع جرم در مسائل انتخابات فعالیت می‌کند و هر آنچه که لازم است برای اینکه منجر به تشکیل پرونده در قوه قضاییه نشود، یادآوری شده است.

رییس هیات بازرسی انتخابات کردستان افزود: هیات بازرسی در تمام شهرستان‌ها مستقر در فرمانداری‌ها با شماره تماس‌های مشخص هرگونه تخلفات احتمالی را رصد و پیگیری می‌کنند تا به نتیجه برسانند.

ملکی یادآور شد: از عموم مردم استان تقاضا داریم اگر به موردی خلاف قانون برخورد کردند آن را سریعا به هیات مرکزی بازرسی مستقر در استانداری با شماره تماس ۳۳۱۶۳۸۴۲ اطلاع رسانی کنند.

او اضافه کرد: انتظار می‌رود که انتخاباتی پر شور و نشاط با حضور حداکثری مردم استان برگزار شود و مردم بتوانند از میان نامزد‌های تایید شده یازدهمین دوره مجلس اصلح‌ترین را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.