سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرفتاری یک کوهنورد در ارتفاعات واریان

رئیس جمعیت هلال احمر کرج گفت: یک کوهنورد بر اثر ریزش بهمن در ارتفاعات گرفتار شد.

فتح الله هاشم نژاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه امروز شنبه ۲۶ بهمن ماه ریزش بهمن و گرفتار شدن یک نفر از اعضای تیم ۷ نفره کوهنوردی در جاده کرج – چالوس، ارتفاعات روستای واریان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام شد.

او افزود: بلافاصله پس از اعلام حادثه با توجه به عدم امکان دسترسی به محل حادثه به صورت زمینی و صعب و العبور بودن مسیر، درخواست اعزام بالگرد شد و یک تیم تخصصی ۶ نفره امداد و نجات کوهستان با یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج گفت: با توجه به اینکه امکان انتقال نیروها تا نقطه وقوع حادثه برای بالگرد فراهم نبود، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر از بالگرد پیاده شده و ادامه مسیر را به صورت زمینی طی کردند تا به محل حادثه برسند.

او با بیان این که کوهنورد مفقود شده یافت نشد و عملیات به دلیل تاریکی هوا متوقف شده است، افزود: به محض روشنایی هوا عملیات جست و جو آغار می شود.

هاشم نژاد با اشاره به این که حجم برف در ارتفاعات زیاد است، افزود: از کوهنوردان خواهشمندیم نکات ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.