سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی مصطفوی تشریح کرد؛

آخرین اخبار انتخابات مجلس در استان آذربایجان غربی

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی، آخرین اخبار این استان در آستانه انتخابات مجلس را تشریح کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مصطفوی، رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی گفت: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی، نهادینه کردن انتخابات در کشور بوده و به همین دلیل هم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی تمام ایرانیان، توجه خاصی به بحث انتخاب مردم دارد.

او افزود: اصل ششم قانون اساسی در مورد انتخابات مقرر می‌کند که اداره امور کشور باید به اتکاء آراء مردمی باشد؛ بر این اساس انتخابات به معنای واقعی نشان دهنده دموکراسی و اعمال اراده مردم در حاکمیت کشور است.

مصطفوی ادامه داد: برگزاری انتخابات باعث تقویت نظام و کشور می شود و ما را در مقابل خطرات احتمالی دشمنان حفظ می‌کند، علاوه براین  قدرت چانه زنی ایران در محافل بین المللی را هم بالا می‌برد.

او عنوان کرد: امسال ستاد انتخابات کشور شعاری تحت عنوان " انتخابات ۹۸ و گام دوم انقلاب، قانون مداری هم بی طرفی و انسجام ملی " تدوین کرده است که بر این اساس ستاد انتخابات آذربایجان غربی، ۴ اصل را به عنوان اولویت کاری خود قرار داده است و بر این اساس تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی ادامه داد: مشارکت حداکثری مردم، قانون مداری، بی طرف و امانت داری، بنابراین انتخابات امسال از اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که وزیر کشور گفت، انتخابات امسال یک مانور سیاسی است که در آن قصد داریم اقتدار کشور را به جهانیان نشان دهیم.

او در ادامه گفت: در استان آذربایجان غربی، ۴۴ هیئت اجرایی برگزاری انتخابات تشکیل شده است که از این ۴۴ هیئت، ۱۰ عدد در حوزه‌های اصلی استقرار دارند ۳۱ هیئت اجرایی در حوزه‌های فرعی و ۳ هیئت اجرایی هم که به صورت فرعی است، مخصوص اقلیت‌های دینی می‌باشد.

مصطفوی افزود: اقلیت‌های دینی، هم دارای شعبه اخذ رای مخصوص به خود هستند و هم ۷ صندوق رای در استان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در استان آذربایجان غربی ۵۳۱ نفر به عنوان داوطلب ثبت نام کرده اند، پس از بررسی‌های دقیق در هیئت‌های اجرایی و نظارت، اسامی افرادی را که به عنوان نامزد‌های نهایی معرفی شدند، در اطلاعیه‌ای به اطلاع عموم رسیده است و مردم در هر حوزه می‌دانند که نامزد‌های آن حوزه کدام افراد هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی همچنین عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۱۱۷ صندوق برای برگزاری این انتخابات در استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۱۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق هم به صورت سیار کار جمع آوری آرای مردم را بر عهده خواهند داشت.

مصطفوی درباره صندوق‌های مورد استفاده در انتخابات در این استان گفت: تعداد ۱۰۰۶ صندوق در نقاط شهری و ۱۱۱۱ صندوق هم در نقاط روستایی کار انتخاباتی خود را انجام خواهند داد.

او ادامه داد: ۷ صندوق مخصوص اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده است که ۶ عدد آن در شهر ارومیه و ۱ عدد آن در شهرستان سلماس قرار داده شده است.

مصطفوی افزود: برای برگزاری انتخابات بیش از ۴۰ هزار نفر را بسیج کردیم که شامل نمایندگان فرماندار، نمایندگان بخش دار، هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت، هیئت‌های بازرسی، مسئولین صندوق می‌شود.

او با تشریح آمار واجدین شرایط رای دادن، در استان آذربایجان غربی گفت: تعداد واجدین شرایط در استان آذربایجان غربی، ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۵۶ نفر است که به عبارت دیگر ۷۱ درصد مردم آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی در ادامه عنوان کرد: در این انتخابات ۶ قشر مهم نقش دارند؛ مجریان و برگزار کنندگان، ناظران انتخابات، مطبوعات و رسانه‌های گروهی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، نخبگان و شخصیت‌های تاثیرگذار و نامزدها، احزاب و ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها و نهایتا مردم که نقش اساسی را در انتخابات ایفا می‌کنند.

او در پایان گفت: ما از همه عزیزانی که به نوعی با انتخابات سر و کار دارند انتظار داریم که در درجه اول زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند و در درجه دوم، اصول اخلاقی را رعایت کنند؛ انتظار داریم به تقویت وحدت و انسجام ملی کمک کنند، انتظار بیش از حد در مردم ایجاد نکنند، برنامه‌های خود را برای مردم بازگو کنند و در فضایی تو ام با نشاط و امید برنامه‌های انتخاباتی خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.