سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردوخاک طوفان کویر لوت دید افقی زاهدان را به ۶۰۰ متر کاهش داد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در نواحی مرکزی کشور و کویر لوت سبب ایجاد توده گردوغبار کرد که شعاع دید افقی در زاهدان را به ۶۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی کشور به ویژه بخش‌هایی از استان کرمان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار شد که رفته رفته به سیستان و بلوچستان و نواحی مرکزی نفوذ کرد.

او ادامه داد: وزش این باد شدید پیش از ظهر امروز بخش‌های زیادی از استان کرمان را تحت تأثیر قرار داد و شعاع دید افقی در شهداد کرمان را به ۵۰۰ مترکاهش داده است. این شرایط به تدریج به سیستان و بلوچستان تسری یافت به طوریکه هم اکنون شعاع دید افقی در زاهدان به ۶۰۰ متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان ادامه داد: در میرجاوه و نصرت آباد نیز شعاع دید افقی به دلیل نفوذ گردوغبار به ترتیب به ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ متر کاهش یافته است.

حیدری در بخش دیگری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از دوشنبه افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

او ااضافه کرد: روز‌های دوشنبه و سه شنبه، آسمان استان ابری خواهد بود و روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی استان وزش باد متوسط انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.