سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

اردبیل نقش کلیدی در توزیع سفر شمال غرب کشور دارد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان اردبیل نقش کلیدی در توزیع سفر شمال غرب کشور دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در بازدید از غرفه استان اردبیل در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران گفت: اردبیل حلقه واسط استان های شمال غرب و شمال کشور با مرکز است و می‌تواند در خروج گردشگری از مسیرهای انحصاری تعریف شده نقش ایفا کند.

او افزود: در شرایطی که سیاست وزارت میراث فرهنگی توزیع سفر در بین استان‌ها و توجه به استان های کم برخوردار است اردبیل می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور به عنوان حلقه واسط استان‌های شمال غرب با مرکز کشور مورد توجه قرار گیرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ را نیز اقدامی قابل توجه دانست و گفت: لازم است از هم اکنون با برنامه‌ریزی‌های منسجم نسبت به معرفی گسترده مازندان در سال ۲۰۲۲ و اردبیل در سال ۲۰۲۳ و همچنین معرفی قابلیت‌های گردشگری استان ها اقدام کنیم.

تیموری با اشاره به تدوین سند جامع گردشگری کشور افزود: در تدوین این سند از ظرفیت مشاوران بین المللی استفاده کرده‌ایم و ظرفیت‌های جدیدی از جمله گردشگری زمستانی که اردبیل نیز برخوردار از قابلیت‌های متعدد در این حوزه است را معرفی خواهیم کرد.

او با تاکید به اینکه گردشگری اردبیل در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: با یک برنامه منسجم می توانیم برای توسعه صنعت گردشگری استان‌هایی از این دست اقدام کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ظرفیت های این استان در گردشگری خارجی نیز اشاره کرد و افزود: اردبیل می‌تواند به واسطه مرزی بودن به یکی از مراکز درمان و قطب گردشگری سلامت تبدیل شود و حتی گردشگران خدمات درمانی را بی واسطه از این استان دریافت کنند.

تیموری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته اردبیل به یکی از مقاصد سفر در کشور تبدیل شده و امروز شاهد ظرفیت‌های مختلف از جمله زمستانی، سلامت، کشاورزی و طبیعت گردی هستیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.