سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ساعتی با محیط بان در مدارس عشایری شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: طرح یک ساعت با محیط بان از سوی محیط بانان منطقه حفاظت شده کرائی در سطح مدارس عشایری این منطقه برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با اشاره به اهمیت توجه به آموزش‌های زیست محیطی به کودکان و دانش آموزان گفت: طرح یک ساعت با محیط بان برنامه‌ای است که در سراسر کشور در مدارس داخل و حاشیه مناطق چهارگانه محیط زیست با هدف جلب مشارکت جوامع محلی در حفظ و حراست از محیط زیست و ارتقای دانش و آگاهی‌های زیست محیطی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و آشنایی آن‌ها با وظایف محیط بانان اجرا می‌شود.

او بیان داشت: دانش آموزان در این طرح با مفاهیم کلی محیط زیست، اهمیت طبیعت، آب، هوا، خاک، پسماند و گونه‌های گیاهی و جانوری و ارزش‌های پوشش‌های گیاهی و حیات وحش و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست آشنا و به پرسش‌های آن‌ها درخصوص وظایف محیط زیست و محیط بان پاسخ داده می‌شود.

نجاتی اظهار کرد: قطعا صیانت از محیط زیست بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نبوده و نقش آموزش، فرهنگسازی و ایجاد حس عشق، علاقه و مسئولیت در قبال محیط زیست خصوصا در سنین پایه کودکی و مدارس ابتدایی می‌تواند به مشارکت بیشتر جوامع و پرورش نسلی آگاه، دوستدار و حافظ محیط زیست منجر شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.