سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقرزاده: شمشیربازی ایران در المپیک ۲۰۲۰ شانس کسب مدال دارد

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: با توجه به نتایج شمشیربازان سابر آقایان کشورمان در مسابقات مختلف آن‌ها شانس کسب مدال المپیک را دارند.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: این هفته تیم اسلحه سابر شمشیربازی برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک جهت نهایی شدن سهمیه‌ها به لهستان اعزام می‌شود. قرار نیست اردوی مشترکی با تیم‌های خارجی برگزار کنیم و نیازی به اردوی مشترک نداریم.

او افزود: شمشیربازان آقا در ماده سابر ۱۵ اسفند برای رقابت‌های جام جهانی به ایتالیا اعزام می‌شوند. آنها بعد از بازگشت از ایتالیا نیز برای مسابقات جام جهانی به مجارستان خواهند رفت. در ورشو تلاش ما این است که سهمیه‌های المپیک را قطعی کنیم .

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: تیم شمشیربازی سابر آقایان ایران در دنیا رتبه پنجم را دارد و برای کسب مدال در المپیک تلاش می‌کند. وزارت ورزش وجوانان اعتبار جداگانه‌ای به این تیم اختصاص داده و ملی پوشان تحت حمایت کمیته ملی المپیک قرار دارند. به عنوان مثال اولین بار در تاریخ شمشیربازی ایران در مسابقات جهانی مجارستان مجتبی عابدینی توانست  در ماده سابر مدال برنز کسب کند. ماده سابر شمشیربازی شانس کسب مدال المپیک را دارد.

او افزود: البته ماده‌های دیگر شمشیربازی را فراموش نکرده ایم و به تناسب کارکردشان به آن‌ها توجه می‌کنیم. در بخش اپه و فلوره نیز شمشیربازان به مسابقات قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده اند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: امسال بانوان نیز به مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان اعزام شدند اما نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند.

باقرزاده تصریح کرد: ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه سال آینده مسابقات زون آسیا برای المپیک در کره جنوبی برگزار می‌شود. بانوان و آقایان در ماده‌های اپه، فلوره و سابر این مسابقات شرکت می‌کنند و ملی پوشان شانس کسب سهمیه از طریق رنکینگ جهانی را دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.