سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد آمریکا به عراق برای خروج از بخش‌هایی از این کشور

پایگاه آمریکایی میدل‌ایست‌آی مدعی شد ارتش تروریست آمریکا طرحی را برای خارج کردن بخشی از نیرو‌های خود از عراق به مقام‌های عراقی پیشنهاد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی آمریکا مدعی شد ارتش تروریست آمریکا در واکنش به مصوبه ماه ژانویه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای بیگانه از این کشور، طرحی را برای خارج کردن بخشی از نیرو‌های آمریکایی از عراق به مقام‌های امنیتی ارشد عراقی پیشنهاد کرده است.

میدل‌ایست‌آی نوشت طرف آمریکایی در دیدار بسیار محرمانه‌ای که هفته گذشته با مقام‌های عراقی داشت تمایل خود را برای رایزنی درباره «اصل» مسئله خروج ابراز کرد.

یک نماینده ارتش آمریکا به عراقی‌های حاضر در این جلسه گفت واشنن آماده عقب‌نشینی از مناطق نزدیک به نواحی شیعه‌نشین مانند پایگاه هوایی «بلد»، واقع در شمال بغداد است؛ و به عراقی‌ها گفته شده واشنگتن حتی ممکن است کاهش حضور در بغداد را هم بررسی کند.


بیشتر بخوانید:


نماینده ارتش آمریکا به همتایان عراقی خود گفته است: «ما آماده خروج از برخی نواحی شیعه‌نشین مانند پایگاه هوایی بلد هستیم. ممکن است حضورمان در عراق را هم کاهش دهیم.»

این درحالی است که درپی اقدام ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق، نظامیان تروریست آمریکا از ترس حملات طلافی‌جویانه مجبور به ترک پایگاه‌های خود در مناطق شیعه‌نشین شدند. و اعلام شده بود که این نظامیان به دیگر پایگاه‌های خود در منطقه‌های کردنشین و سنی‌نشین خواهند رفت.

این پایگاه خبری در ادامه اعتراف کرده که واشنگتن تصمیم گرفته حضور نظامی خود در بغداد را به حفاظت از سفارتخانه خود در این شهر محدود کند. میدل‌ایست ای، همچنین این را هم گفته که هیچ تصمیمی بر ترک پایگاه عین‌الاسد، اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.