سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجریان برگزاری انتخابات باید شفافیت و قانونمندی را محور امور قرار دهند

فرماندار یزد گفت: مجریان برگزاری انتخابات باید ضمن پایبندی به اصل بی طرفی و امانتداری، شفافیت و قانونمندی را محور انجام امور قرار دهند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در دومین همایش آموزشی جامع انتخابات ویژه اعضای شعب اخذ رای، گفت: مجریان برگزاری انتخابات باید ضمن پایبندی به اصل بی طرفی و امانتداری از رای مردم، رعایت نظم، شفافیت و قانونمندی را محور انجام امور قرار دهند.

او با بیان اینکه فرآیند برگزاری هر دوره از انتخابات، با یکسری تغییرات کلیدی و تاثیر گذار همراه است، افزود: اگرچه برخی از نکاتی که در جلسات آموزشی ویژه اعضای شعب مطرح می‌شود، تکراری به نظر برسد، اما هر انتخاباتی شرایط خاص خود را دارد و در صورت غفلت از فراگیری نکات، فرآیند برگزاری انتخابات دچار مشکل می‌شود.

رستگاری با اشاره به زیر ذره بین بودن عملکرد هیئت اجرایی و اعضای شعب، اظهارداشت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید مر قانون را رعایت کنند و اگر عضوی تمایل به حضور در ستاد انتخابات نامزدها، حمایت از آن‌ها و عدم کتمان گرایش خود به نامزد‌های انتخاباتی در عملکرد خود را دارد، به ما اعلام کند، زیرا ابن موضوع اصل سلامت انتخابات و بی طرفی مجریان انتخابات را زیر سوال می‌برد.

فرماندار یزد ادامه داد: نمایندگان فرماندار موظفند در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۳۰ بهمن و اول اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به منظور تحویل اقلام، تعرفه‌ها و ملزومات به سالن ورزشی بخشداری یزد واقع در بلوار دانشجو مراجعه کنند.

او در ادامه اظهارداشت: در روز‌های ذکر شده کلیه اقلام و ملزومات با رسید به نمایندگان فرماندار در شعب ارائه می‌شود و نمایندگان فرماندار باید از ساعت ۵ صبح روز انتخابات به محل تامین شعب مراجعه و نسبت به دریافت این اقلام، اقدام کنند.

رستگاری با اشاره به اینکه به ازای هر سه شعبه ثابت اخذ رای یک بازرس بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کند، گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه راس ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و راس ساعت ۲۴ نیز انتخابات مجلس یازدهم به پایان می‌رسد و از آن پس افزودن رای به صندوق، تخلف به حساب می‌آید.

فرماندار یزد شعب اخذ رای را یک محل رسمی و سازمان دانست و تصریح کرد: اعضای این سازمان، که همان اعضای شعب اخذ رای هستند، باید ضمن خوش رویی، رغبت و سعه صدر، در پوشش و نحوه برخورد نیز قانونمند و رسمی باشند.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.