سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مسمومیت ۱۶ نفر بر اثر گاز گرفتگی در یک‌هفته

سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن، تعداد ۱۶ نفر از ۱۹ تا ۲۵ بهمن جان خود را از دست داده‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اظهار کرد: استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، باعث ایجاد مصدومیت با گاز منوکسید کربن در افراد می‌شود. این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است از این جهت بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

او درباره آمار مصدومین گاز منوکسید کربن تاکنون گفت: تعداد ۵۱۹ نفر در سراسر کشور بر اثر مصدومیت با گاز منوکسیدکربن دچار مصدومیت و حتی فوت شده‌اند. از این تعداد ۳۷۷ نفر از مصدومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اعزام و ۱۲۶ نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه تعداد ۱۶ نفر از شنبه، ۱۹ بهمن تا پنج شنبه، ۲۵ بهمن در سراسر کشور فوت شده‌اند که استان‌های اصفهان و البرز بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

خالدی با اشاره به اینکه در استان‌های یزد، همدان و لرستان هر کدام ۲ نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت شده‌اند، افزود: در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قزوین و کهگلویه و بویراحمد هرکدام یک نفر بر اثر مصدومیت با گاز منوکسید کربن فوت کرده‌اند.

او گفت: هنگامی که با یک فرد مصدوم با گاز منوکسید کربن مواجه شده‌اید، باید درب و پنجره‌ها را باز کرده و فرد موردنظر را تا حد امکان به فضای آزاد منتقل کنید سپس انسداد هوایی فرد مسموم را بررسی و در صورت داشتن علم تنفس مصنوعی تا رسیدن پرسنل فوریت‌های پزشکی به مصدوم تنفس مصنوعی بدهید.

سخنگوی اورژانس کشور یادآوری کرد: توصیه می‌شود قبل از استفاده از وسایل گرمایشی به وسیله کارشناسان، ایمنی و استاندارد آن وسایل مورد بازرسی قرار بگیرد تا از هرگونه خطر احتمالی و مصدومیت با گاز منوکسیدکربن پیشگیری شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.