سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین ۴۰ درصد شکر کشور در خوزستان

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان استانی باهمیت برای کشور است و حدود ۴۰ درصد شکر تولیدی کشور از این استان تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان استانی باهمیت برای کشور است و حدود ۴۰ درصد شکر تولیدی کشور از این استان تامین می‌شود و این استان حدود ۱۸ درصد گندم و کلزای کشور را تامین می‌کند.

او با اشاره به اهداف سفر خود به خوزستان افزود: هدف از این سفر بازدید از زمین‌های کشاورزی و کیفیت مزارع و گفتگو با کشاورزان است.

کشاورز بیان داشت: خوزستان در خصوص کشت کلزا توسعه خوبی داشته و بذر این محصول در این استان تولید می‌شود. قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم هم اکنون ۲۲ هزار ریال، و دانه روغنی کلزا ۴۷ هزار ریال است، که قیمت کلزا مناسب است، ولی در تلاش هستیم قیمت خرید گندم را افزایش دهیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۷۵درصد بذر گندم که در خوزستان استفاده می‌شود جدید است در حالی که متوسط این رقم درکشور ۵۰ درصد است و ارقام جدید بذرگندم که مقاوم به زنگ هستند، عملکرد خوبی دارند و امیدواریم که به منظور تولید گندم با کیفیت و نقشی که خوزستان در تولید گندم دارد به استفاده بیشتر از این ارقام توجه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان از نظر تولید و بذر و محصولات سبزی و صیفی جایگاه خوبی در کشور دارد گفت: باید با همکاری کشاورزان گندم را غنی کنیم و صنعت آرد ونان را با تولید بهتر غنا بخشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.