سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توان نجاتگران بوشهری برای کمک به آسیب دیدگان حوادث جاده‌ای افزایش یافت

نجاتگران هلال احمر بوشهر با شرکت در دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل ونقل جاده‌ای استان، توان خود را برای کمک به آسیب دیدگان این حوادث افزایش دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل ونقل جاده‌ای با حضور ۴۰ نفر از نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان از ۲۱ بهمن آغاز شده و تا ۲۵ بهمن ادامه دارد.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره بالا بردن توان عملیاتی نیرو‌های حاضر در حوادث و سوانح برای امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان است.

او افزود: پیش آمادگی در مدیریت بحران و کیفیت خدمات رسانی عملیات امداد و نجات در زمان سوانح جاده‌ای و سایر حوادث از محور‌های آموزشی این کارگاه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر توضیح داد: آشنایی با تجهیزات سبک و نیمه سنگین (هیدرولیک، پنوماتیک و خودرو ست نجات)، تثبیت پزشکی، ارزیابی و انتقال مصدوم و کار با خودروی آمبولانس و نجات و آشنایی با بالگرد از مباحث این دوره آموزشی است.

حاجیانی بیان کرد: ارزیابی صحنه تصادف، دسترسی، رها‌سازی و تثبیت فیزیکی مصدوم، چگونگی برنامه ریزی امدادی در حوادث رانندگی و تثبیت صحنه حادثه نیز از دیگر محور‌های آموزشی ارائه شده این دوره است.

او گفت: ۹پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های استان بوشهر، مشغول خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.