سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات مشاوره به بیش از ۱۷ هزار نفر در استان زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: ۱۷ هزار و ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار گردیده است.
 
او با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل مراکز و دفاترمشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است.
 
محمدی ادامه داد: یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و ۵ دفتر مشاوره دولتی در شهرستان‌های ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می‌کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت می‌باشند.

این مقام مسئول با اشاره به نحوه صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در ۳ سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می‌پذیرد.

محمدی نقش مشاوره درزندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم عنوان نمود و گفت: خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعداد‌ها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه‌های گوناگون زندگی کمک می‌نماید.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.