سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

رئیس جمهور برای بهره برداری آزمایشی ما را غافل گیر کرد/ نرخ عوارض در زمان بهره برداری شناور است

خادمی گفت: رئیس جمهور برای بهره برداری آزمایش از قطعه اول ما را غافل گیر کرد، اما توانستیم آزمایشی افتتاح را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون بنیاد مستضعفان قطعه اول آزادراه تهران شمال بازگشایی شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این آزادراه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز به دستور رئیس جمهور عبور آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد، گفت: سعی می‌کنیم امروز و فردا از ساعت ۱۲ تا ۱۴ بعد از ظهر عبور آزمایشی از این آزادراه را برای خودرو‌ها ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بعد از عبور آزمایشی این آزادراه برای بررسی‌های بیشتر و ارزیابی‌های نهایی بسته می‌شود و در اوایل اسفند با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه این آزادراه بزرگترین پروژه ملی کشور به شمار می‌رود، گفت: اقدامات و کار‌های مهندسی در این آزادراه به صورت کامل انجام شده و تمامی این ۳۲ کیلومتر توسط مهندسان و متخصصان ایرانی انجام شده است.

او گفت: برای انجام پروژه‌های راهسازی این آزادراه از بزرگترین متخصصان و مهندسان کشور استفاده شده و تمامی سازه‌های آن از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته رئیس جمهور ما را غافل گیر کردند، گفت: قرار بود بهره برداری آزمایشی از این پروژه روز شنبه باشد اما در مراسم روز گذشته و در مراسم ۲۲ بهمن رئیس جمهور دستور داد که امروز به بهره برداری برسد بنابر این بلافاصله از بعد از ظهر روز گذشته شرکت ساخت بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران شمال تمامی اقدامات لازم را برای بازگشایی این پروژه انجام دادند و به صورت تمام وقت کار‌های آماده سازی و برف روبی آن را انجام دادند.

خادمی افزود: علی رغم آنکه روز گذشته هوا به شدت سرد بود، اما تمامی اقدامات لازم برای افتتاح آن انجام شد.

او گفت: هم اکنون کل این مسیر برای بهره برداری و عبور خودرو‌ها آماده است و همانطور که مشاهده می‌کنید خودرو‌ها از این قطعه به صورت کامل عبور می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کل هزینه‌هایی که در این قطعه انجام شده از سال ۹۳، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که با نرخ امروز قیمت آن به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی تاکید کرد: دریافت عوارض از این آزادراه الکترونیکی است و در دوره آزمایشی هیچ عوارضی دریافت نمی‌شود و در زمان بهره برداری رسمی هم دریافت عوارض به صورت شناور خواهد بود.

او ادامه داد: هنوز به جمع بندی نهایی برای دریافت نرخ عوارض نرسیده ایم و رایزنی‌ها برای تعیین نرخ آن ادامه دارد.  این آزادراه ۶۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند و حدود یک‌ ساعت و نیم در زمان سیر صرفه جویی می‌شود.

گفتنی است از ساعت‌های ابتدای صبح صف‌های طولانی برای عبور از این قطعه تشکیل شده بود و در ساعت ۱۲ به صورت رسمی بهره برداری آزمایشی از آن انجام شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
راه تهران شمال برای پولدارها ست تا بروند شمال خوش بگذرانند
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
رئیس جمهور کارهای غافلگیر کننده زیاد انجام داده
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
هنوز دو قطعه اش مانده
علی
۱۵:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
همه کاراشون غافلگیری عین افزایش بنزین و افزایش قیمت ماشین البته اینها قبول ندارن که افزایشی صورت گرفته
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خوشحالیم که بالاخره این طرح به بهره برداری رسید