سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شما آینده‌ی سفارش آنلاین غذا را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظر شما آینده‌ی این تجارت پرسود چگونه خواهد بود؟ شما برای آینده‌ی درخشان صنعت سفارش آنلاین غذا چه ایده‌ی دیگری پیشنهاد می‌کنید؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیایید با تجربه شخصی یک رستوران‌دار در جیپور شروع کنیم. Mukesh گرداننده یک رستوران بزرگ در جیپور می‌گوید از همان ابتدا که بازار سفارش آنلاین غذا پا گرفت، هیچ وب‌سایت و اپلیکیشن سفارش غذا را برای پیوستن و گسترش کسب‌وکارش از دست نداده و حالا با تمام ارائه‌دهندگان خدمات سفارش غذا در ارتباط است.

او می‌گوید در تمام این سال‌ها تنها نارضایتی مشتریانش برای ثبت سفارش غذا به صورت آنلاین مربوط به تأخیر در رسیدن پیک، سرد شدن غذا و بسته‌بندی‌های ضعیف و غیر حرفه ایست. او روزانه چندین پیام از مشتریانش دریافت می‌کند که از تغییر شکل غذا به خاطر ایده آل نبودن بسته‌بندی و یا دیر رساندن غذا به دستشان شکایت دارند. موکش معتقد است که ارائه‌دهندگان خدمات غذا آنلاین باید برای بهبود این اوضاع فکری کنند. او می‌گوید در تمام سال‌های ارتباطش با سرویس‌های سفارش آنلاین غذا دیده است که آن‌ها حتی یک روز را برای رشد و ارتقا از دست نداده‌اند و احتمالاً در آینده‌ی نزدیک با تغییرات اساسی و بهبود هرچه بیشتر این شرایط ما را شگفت‌زده خواهند کرد.

به گفته موکش از روزی که او سفارش آنلاین غذا را به خدمات رستورانش افزوده است، بیشتر از ۶۰ درصد مشتری‌هایش غذا را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و آن دسته از مشتری‌های ثابتی که به خاطر کمبود وقت یا کنترل هزینه‌هایشان تنها یک بار در هفته برای صرف غذا به رستوران می‌آمدند، حالا به خاطر مزایای بی‌شمار سرویس‌های خدمات دهنده غذایی در طول هفته چندین سفارش اینترنتی غذا ثبت می‌کنند؛ اما این مزایا دقیقاً چه هستند که تا این حد مشتریان را برای سفارش آنلاین غذا ترغیب می‌کنند؟
۵ دلیل محکم برای سفارش آنلاین غذا به جای روش‌های قدیمی

از زمانی که سروکله‌ی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا در جهان پیدا شد، مردم دیگر دور سفارش تلفنی غذا را خط کشیدند. حتی در مواردی مردم ترجیح می‌دانند در خانه بمانند و با سفارش اینترنتی غذا به جای سفارش حضوری در رستوران، غذای موردعلاقه‌شان را درب منزل تحویل بگیرند. حالا که بیش از بیست سال از حضور شرکت‌های خدمات دهنده در حوزه‌ی سفارش آنلاین غذا در جهان می‌گذرد؛ ایران هم چند سالی است که به این بازار پرسود پیوسته است؛ اما در همین مدت کم توانسته سرمایه‌داران زیادی را برای فعالیت در این حوزه مجاب کند. کافی است با یک جستجو ساده در گوگل به شبکه گسترده‌ای از سامانه‌های سفارش آنلاین غذا در ایران متصل شوید، معتبرترین وب‌سایت سفارش غذا را انتخاب کنید و درنهایت از بین صدها گزینه به انتخاب غذای موردعلاقه‌تان بپردازید؛ اما چرا مردم تا این حد به سفارش اینترنتی غذا علاقه نشان دادند و زمینه‌ساز رشد

حداکثری این صنعت غذایی در جهان شدند؟

در واقع شما با انتخاب یک اپلیکیشن سفارش غذا به جای حضور در رستوران توانسته‌اید:

  1. به جای انتخاب از منو یک رستوران طیف وسیعی از رستوران‌های شهر را برای سفارش غذا بررسی کنید.
  2. به طور هم‌زمان قیمت یک غذای خاص را در چندین رستوران مقایسه کنید و متناسب با بودجه‌تان برای سفارش غذا تصمیم بگیرید.
  3. سفارشتان را از لحظه ثبت تا زمانی که پیک غذا را به دستتان می‌رساند پیگیری کنید.
  4. با خواندن نظرات کاربران در مورد کیفیت غذاهایی که سفارش داده‌اند با اطمینان بیشتری برای انتخاب رستوران و غذا تصمیم بگیرید.
  5. از تخفیف‌های مختلفی بر روی منو غذاهای محبوب رستوران‌ها بهره‌مند شوید، در حالی که استفاده از این تخفیف‌ها به هنگام سفارش حضوری در رستوران امکان‌پذیر نیست.

این تنها پنج مورد از مزایای سفارش آنلاین غذاست؛ اما همان‌طور که می‌بینید این موارد به تنهایی برای ترغیب کردن شما و ثبت اولین سفارش اینترنتی غذا از رستوران‌های شهرتان کافی هستند.

آیا رشد و توسعه‌ی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا به همین‌جا محدود می‌شود؟

از آنجایی که هیچ سیستم بی‌عیب و نقصی وجود ندارد، سامانه‌های سفارش آنلاین غذا هم با وجود تمام مزایا و محبوبیتی که در بین کاربران دارند هنوز برای رشد و بهبود نیازمند تلاش هستند. پس توسعه‌ی سرویس‌های سفارش آنلاین غذا به اینجا ختم نمی‌شود. حتی می‌توانیم بگوییم صنعت سفارش اینترنتی غذا در جهان هنوز در مراحل ابتدایی رشد است و در آینده‌ای نه چندان دور همه‌ی ما را با عملی کردن ایده‌هایی که برای بهبود شرایطش مطرح کرده است شگفت‌زده خواهد کرد.

در آینده‌ای نزدیک غذا را از روبات‌ها تحویل می‌گیرید!

همان‌طور که موکش آن رستوران‌دار جیپوری هم گفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات کاربران با سیستم‌های سفارش آنلاین غذا مربوط به تأخیر در رساندن غذا با پیک است. وقتی شما غذا را به صورت آنلاین سفارش می‌دهید غذای شما از نظر کیفیت تفاوتی با غذاهایی که درون رستوران سرو می‌شوند، نخواهد داشت؛ اما بسته‌بندی ضعیف بعضی رستوران‌ها و یا تأخیر پیک در رساندن غذا ممکن است کیفیت غذایی که دریافت می‌کنید را تا حد زیادی پایین آورد و شما را از سفارش آنلاین غذا پشیمان کند.

حالا برای رفع چنین مشکلاتی ایده‌ی جایگزینی روبات‌ها، خودروهای خودمختار و هواپیماهای بدون سرنشین به جای پیک مطرح ‌شده است. این ایده اکنون در میامی در حال آزمایش است و شاید در آینده‌ای نزدیک به عنوان یک تحول اساسی در صنعت غذای آنلاین به شکل گسترده به کار گرفته شود.

در حال حاضر در سانفرانسیسکو، ونکوور و لس‌آنجلس این امکانات در سطح محدودی برای رساندن اقلام کوچک به دست مشتری در دسترس هستند.

آشپزخانه‌های مجازی جایگزین فضاهای واقعی می‌شنود!

یک ایده نوظهور دیگر برای تحول در سیستم سفارش آنلاین غذا جایگزین شدن آشپزخانه‌های مجازی به جای رستوران‌های واقعی است. با این ایده شخص ثالث می‌تواند بدون به‌کارگیری ملات و آجر و حتی بدون به‌کارگیری نیروهای انسانی توسط روبات‌ها اقدام به تأسیس آشپزخانه‌هایی کند که صرفاً در حوزه‌ی سفارش غذا آنلاین فعالیت خواهند داشت. ظهور آشپزخانه‌های مجازی دیگر فضایی برای حضور رستوران‌های جدید و مستقل که می‌خواهند با هزینه‌های بالا برای ارائه خدمات غذایی به سود کلان دست پیدا کنند به جا نمی‌گذارد. در حال حاضر شرکت‌های اسم‌ورسم‌دار جهانی در حال آزمایش برای گسترش آشپزخانه‌های مجازی و ایجاد تحول عظیم در حوزه سفارش آنلاین غذا هستند.

به نظر شما آینده‌ی این تجارت پرسود چگونه خواهد بود؟ شما برای آینده‌ی درخشان صنعت سفارش آنلاین غذا چه ایده‌ی دیگری پیشنهاد می‌کنید؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.