سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا اذعان کرد؛

واشنگتن بازنده جنگ احتمالی در منطقه آسیا-اقیانوسیه

بنابر اذعان یک فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا، این کشور در صورت بروز جنگ احتمالی در منطقه آسیا-اقیانوسیه شکست خواهد خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اذعان یک ژنرال ارشد آمریکایی، این کشور در صورت بروز جنگ در منطقه آسیا-اقیانوسیه با مشکلات اساسی روبه‌رو است و قادر به پیروزی در چنین نبرد‌هایی نخواهد بود.

«برایان کیلوو» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام در بیانیه‌ای مطبوعاتی افشا کرد که این مسئله به ناکارآمد بودن سیستم حمل و نقلی مربوط می‌شود که باید در صورت لزوم برای انتقال نظامیان آمریکایی به منطقه عملیات جنگی مورد استفاده قرار گیرد. این فرمانده گفت: علت ناکارآمدی سیستم حمل و نقلی این است که ما فاقد یک شبکه موثر جاده و راه آهن هستیم؛ بنابراین ما باید قابلیت حمل و نقلی خود را افزایش دهیم.

آمریکا و ناتو عموما دارای فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی در منطقه هستند، اما این پایگاه‌ها در ابتدای جنگ احتمالی نابود خواهند شد. ژنرال کیلوو با اشاره ضمنی به اینکه واشنگتن ممکن است مجبور به جنگ با روسیه و چین شود گفت موشک‌های مسکو و پکن می‌توانند فرودگاه‌ها و پایگاه‌های ناتو را در ابتدای جنگ نابود کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک این سوال را مطرح می‌کند که چگونه نیروی هوایی آمریکا می‌تواند به اهداف خود، برای پیروزی در جنگ احتمالی، در زمانی دست یابد که روسیه و چین در حال توسعه موشک‌های هوایی و زمینی خود هستند؟

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) معتقد است که روسیه و چین می‌توانند حملات موشکی گسترده‌ای را علیه پایگاه‌های هوایی این کشور در منطقه آسیا اقیانوسیه صورت دهند؛ بنابراین هواپیما‌های آمریکایی نباید در پایگاه‌های نظامی شناخته شده خود باقی بمانند.

بدین منظور وزارت دفاع آمریکا به دنبال توسعه پایگاه‌های هوایی است که قابل جابجایی باشند. اما اجرای این طرح دستکم به ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.