سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امدادرسانی به در برف ماندگان جاده قزوین - رشت/ فومن - سراوان پاکسازی شد

سجادی از امدادرسانی به در برف ماندگان جاده قزوین - رشت طی روزهای گذشته خبر داد.

حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی به مناطق حادثه دیده جوی اظهار کرد: طی روزهای گذشته ۲۱  استان متاثر از برف و کولاک بودند اما در میان تمام این استان ها گیلان حائز اهمیت است.

سجادی با اشاره به محور‌های متاثر از برف و کولاک گفت: در حال حاضر تنها دو محور سراوان به عوارضی رشت قزوین به سمت امامزاده هاشم و محور سراوان به فومن درگیر برف و کولاک شدید هستند.

وی ادامه داد: این دو محور بیشترین فشار ترافیک، ازدحام خودرو و امدادرسانی را داشته‌اند و از ۶ صبح روز گذشته امدادرسانی به این مناطق آغاز شد.

سجادی با بیان اینکه بازگشایی محور از روز گذشته آغاز شد ، اظهار کرد: بازگشایی محور از نخستین ساعات  روز گذشته شروع شد، اما حجم بارش بسیار سنگین و کم سابقه برف در کنار طوفان و مه امکان و سرعت بخشیدن به کار را کمی پایین آورده بود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: از بعد از ظهر روز گذشته با درخواست نیرو‌های امدادی از پلیس محور قزوین به رشت بسته شد.

وی تصریح کرد: از ساعت ۱۵ و پس از قطع شدن برف دستور اسکان اضطراری صادر و نیرو‌های امدادی وارد عمل شدند و با هماهنگی استانداری و فرمانداری در مدارس، مجتمع‌های فرهنگی، مساجد و حتی برخی از سالن‌های پذیرایی که مردم به جمعیت هلال احمر اهدا کرده‌اند کار اسکان اضطراری آغاز شد.

محور فومن به سراوان  تا بعد ازظهر باز می‌شود

سجادی درباره محور سراوان به فومن گفت: تمام اتومبیل‌هایی که در محور سراوان به فومن بودند تخلیه و اسکان اضطراری یافتند، اما در محور سراوان به امامزاده هاشم به دلیل اینکه کار کمی سخت بود تخلیه خودرو‌ها و اسکان اضطراری آن‌ها به کندی پیش رفت.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: با همکاری نیرو‌های امدادی از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد هیچ مسافری در محور‌ها نماند و حدود ۱۵۰۰ نفر اسکان اضطراری یافتند؛ آن‌هایی هم که در محور‌ها حضور داشتند به دلیل آن بود که خودشان می‌خواستند کنار خودرویشان باشند ودر اسکان اضطراری حضور نداشته باشند، اما از نظر سازمان امداد و نجات ۱۰۰ درصد تمام کسانی که در محور‌ها بودند اسکان اضطراری یافتند.

وی با اشاره به وضعیت حال حاضر محور‌ها گفت: هم اکنون در  محور سراوان به امامزاده هاشم یک لاین باز شده، اما تردد به کندی پیش می‌رود و این جاده هنوز از بالا بسته است، در محور فومن به سراوان کار به کندتر پیش می‌رود، اما تا بعد ازظهر این جاده باز خواهد شد.

سجادی درباره دیگر محور‌های کوهستانی کشور گفت: در محور‌های دیگر گزارشی مبنی بر بسته بودن جاده به دلیل بارش برف و کولاک  نداریم و در برخی از روستا‌ها هم دهیاران پای کار هستند و هیچ گزارشی از برف و کولاک شدید وجود ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.