سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلی برای تأمین میوه شب عید در استان وجود ندارد

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از پیش بینی‌های لازم برای تامین میوه شب عید خبر داد.

مجید زرین‌دلاور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال و ۵۵۰ تن سیب برای تأمین میوه شب عید در استان خریداری شده است، گفت: امسال برای بهبود وضعیت فرآیند توزیع، بشکل شبکه ا‌ی عمل خواهیم کرد.

او با بیان اینکه تعداد مراکز توزیع میوه شب عید در دستور کار قرار دارد، افزود: بر اساس میزان نیاز استان، میوه شب عید خریداری شده‌است.

زرین‌دلاور با بیان اینکه مشکلی برای تأمین میوه شب عید در استان وجود ندارد، ادامه داد: دولت برنامه ریزی‌های خاصی را برای تأمین دو نوع میوه مورد استقبال مردم در ایام نوروز شامل سیب و پرتقال در دستور کار قرار داده‌است.

او با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی دولت، با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کمیته راهبری ستاد تنظیم باز میوه در هر استان تشکیل شده‌است که در آن دستگاه‌های مرتبط عضویت دارند، اظهار داشت: در این کمیته همه موارد مرتبط همچون نحوه جذب، قیمت‌گذاری و توزیع و در عین حال نظارت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه قرارداد‌های خرید منعقد شده‌است، بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال مورد نیاز از استان مازندران و ۵۵۰ تن سیب از طریق استان آذربایجان غربی تأمین خواهد شد.

زرین‌دلاور به قیمت میوه اشاره کرد و افزود:امسال برای تأمین میوه شب عید، سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان مباشر خرید و تعاونی روستایی استان را به‌عنوان مباشر توزیع معرفی کردیم.

او با بیان اینکه قیمت‌گذاری میوه شب عید نیز توسط ستاد تنظیم بازار طی روز‌های پایانی سال انجام می‌شود، یادآورشد: برنامه ریزی در جهت نحوه توزیع نیز بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود، بر این اساس امکان استفاده از ظرفیت میادین عرضه میوه و تره بار، تعاونی‌های روستایی و نیز واحد‌های صنفی منتخب وجود دارد تا بتوانیم شبکه مناسب و در عین حال مطمئنی را برای توزیع مناسب‌تر تشکیل دهیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تشکیل چنین شبکه‌ای در حال انجام است، گفت: در نخستین کمیته راهبری ستاد تنظیم میوه شب عید، طبق اطلاعات جمع‌آوری شده تعداد واحد‌های منتخب، غرفه‌ها و مراکز توزیع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: میوه شب ، صنعت و معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.