سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل هواشناسی اردبیل:

دمای هوای اردبیل به ۲۰ درجه زیر صفر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان شامگاه سه‌شنبه و روز چهارشنبه اوج سرما خواهد بود به‌طوری که دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

او افزود: براساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل تا اوایل صبح روز سه شنبه در مناطق مرکزی وجنوب استان آسمانی ابری و مه آلود همراه با باد سرد و کاهش دما تا ۱۲ درجه زیر صفر پدیده جوی غالب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: سه شنبه شب و صبح روز چهارشنبه اوج سرما خواهد بود به طوری که دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوب استان تا ۲۰ درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

محمدی با اشاره به مواردی که باید رعایت شود نیز گفت: انتظار می‌رود خودداری از انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی با توجه به بارش و کاهش محسوس دما و عدم اثر بخشی سم، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، هرس درختان جنب گلخانه‌ها به دلیل جلوگیری از خطر شکستگی تنه و شاخه‌های آن‌ها به دلیل سنگینی برف مورد توجه هم‌استانی‌ها قرار بگیرد.

او افزود: اطمینان از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش پلاستیکی و بسته بودن درب و پنجره‌ای گلخانه، محافظت از نهال‌ها و درختان جوان، تنظیم دمای انبار‌های نگهداری محصولات نظیر سیب‌‏زمینی و پیاز جهت جلوگیری از یخ زدگی محصول، خودداری از انجام عملیات هرس درختان، شخم و پاکنی باغات و انتقال دام‌ها به فضا‌های سرپوشیده و استفاده از خوراک پرانرژی نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.