سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس قوه قضائیه در مشهد:

منطقه خاورمیانه تصمیم گرفته تا بدون حضور استکبار زندگی کند/ رای ملت ایران به مقاومت است نه مذاکره

رئیسی گفت: مردم منطقه خاورمیانه تصمیم گرفته اند تا بدون حضور استکبار مسیر خود را ادامه دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  رئیس قوه قضائیه در بین راهپیمایان ۲۲ بهمن در راوق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت: سخن اول در بستر گام دوم انقلاب اسلامی نه فقط بیرون راندن آمریکایی‌ها از کشور بلکه این بار سخن از بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه است و اراده ملت‌های مستقل منطقه بر این تعلق گرفته که منطقه باید زندگی‌اش را بدون حضور آمریکایی‌ها و مستکبران ادامه دهد.

 او ادامه داد: امروز کدام کشورهای منطقه قدرت آزادانه تصمیم گرفتن را دارند؟ ایران وابسته به قدرتهای داخلی خود و به پشتوانه مردم این قدرت را در خاورمیانه دارد که تصمیم آزادانه بگیرد.

رئیسی با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی ، افزود: این روز خود یک یوم الله بود، حضور میلیونی مردم در مراسم های مختلف بر گرفته از ۲۲ بهمن ۵۷ است و برکت یوم الله ۲۲ بهمن باعث شد که نظامی که بر بستر عبودیت خدای متعال همراه با سبک زندگی اسلامی در این کشوربود  شکل بگیرد.

او  تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که تمام مبانی‌ها و اصول‌های مهمی که بر بستر انقلاب اسلامی در این کشور شکل گرفته است پایدارتر شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه انقلاب ما با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از بهترین انقلاب‌های بوده که تاکنون رخ داده است بیان کرد: امروز مردم خراسان رضوی همراه با سایر مردم در سراسر کشور همان آرمان‌ها را فریاد می‌زنند که در ۲۲ بهمن ۵۷ مردم فریاد زدند و مردم همچنان بر این آرمان‌ها اصرار دارند.

رئیسی گفت: مردم خواستار سازمان‌های انقلابی هستند که در آن سازمان یا اداره، مجلس، دولت مبتنی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و عاری از هر گونه فساد و وابستگی باشد.
 
او با اشاره به اینکه این دهه، دهه پیشرفت کشور و حرکت به سمت جلو است بیان کرد:کشور پیشرفته با دوستی با کشور‌های پیشرفته شکل نمی‌گیرد بلکه باید از مسیر درست و انقلاب و بدون وابستگی به بیگانگان کشور را پیشرفته کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  گفت: در گام دوم انقلاب زمانی که از عدالت حرف می‌زنیم عدالتی است که مردم آن را کاملا در زندگی خود درک کنند،  آنچه ما در مورد عدالت حرف می‌زنیم این است که باید در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها عدالت برای مردم کاملا رعایت شود.

او افزود: مردم ما نشان دادند که دشمنان این کشور را به خوبی می شناسند و هر جا که مردم احساس کنند که دشمن دارد اهداف خود را در این کشور اجرای می‌کند با بصیرت حرکت می‌کنند.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اینکه تفکر و اندیشه غیر انقلابی کشور را دچار انحراف می‌کند بیان کرد:این گونه تفکرات باعث می‌شود که کشور به سمت مذاکره با دشمن حرکت کند نه به سمت مقاومت، اما مردم ما نشان دادند در مراسم تشیع مراسم سردار دل‌ها که هرگز در مسیر وابستگی حرکت نخواهند کرد.
 
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: باید در مسیر پیشرفت نگاه به داشته‌های ایران عزیز داشته باشیم، زیرا در این کشور پشتوانه‌های بسیار زیادی برای پیشرفت وجود دارد.
 
او با اشاره به اینکه کشور ما برای مبارزه با دشمنان آمادگی کامل دارند و مردم پشتوانه بسیار خوبی هستند بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: ایران باید قوی باشد و این در صورتی امکان پذیر است که ما ایمان قوی داشته باشیم و در حوزه تولید، اقتصاد، کارآفرینی، نظامی باید قوی باشیم.
 
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه مجلس قوی با رای قوی مردم شکل می‌گیرد گفت: چند روز دیگر باید به پای صندوق های رای برویم، باید نمايندگانی را انتخاب کنیم که دغدغه این نظام الهی را داشته باشند.

او افزود: آنچه به ما تکلیف شده است این است که ما باید ایران قوی را بسازیم و این مسیر با حضور همه مردم کامل می شود.
 
رئیسی گفت: مردم خواسته‌هایی دارند، اما جایی که دشمن را دیدند سریع اعلام موضع کردند و این نشان از این است که مردم دشمن‌ستیز هستند، اما روی سخن ما با تفکر و اندیشه غیرانقلابی است که کار را مشکل می‌کند؛ به جای تکیه بر اقتصاد مقاومتی و مستقل به اقتصاد وابسته می‌اندیشد و نگاهش به اقتصاد، اقتصاد پویا و بالنده و مقاومتی نیست و نگاهش به سیاست نیز سیاست انقلابی نیست بلکه پیامی که می‌دهد، پیام مذاکره و نه مقاومت است و مردم اثبات کردند که در تشییع پیکر شهید سلیمانی، رایشان به مقاومت است نه مذاکره.
 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
و من الله التوفیق