سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرکز بر اقتصاد دانش‌بنیان چشم‌انداز جهاددانشگاهی قزوین

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: در عرصه پژوهش طرح‌هایی مدنظر است که هدف اصلی‌شان، تجاری‌سازی و ایجاد ارزش‌افزوده باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، امین خاکباز، سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان قزوین با اشاره به تمرکز جهاد دانشگاهی بر اقتصاد دانش‌بنیان، اضافه کرد: تنها قید برای طرح‌های پژوهشی، کاربردی بودن آن‌هاست.

خاکباز افزود: ایجاد مسیر شناسایی و جذب طرح‌های فناورانه، غربالگری طرح‌ها و تعیین نحوه ورود در هر طرح، درآمدزایی از طرح‌های انتخاب‌شده، شناسایی خلأ‌های فناورانه و ایجاد بستر پژوهشی برای یافتن راه‌حل ازجمله اقداماتی است که در آینده انجام خواهیم داد.

او گفت: بودجه وزارت علوم حدود سه درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود و بودجه پارک‌های علم و فناوری که تجاری‌سازی دانش را بر عهده دارند یک‌دهم درصد بودجه وزارت علوم است و این نشان می‌دهد که عملاً بودجه تجاری‌سازی بسیار اندک است.

خاکباز اضافه کرد: از پژوهشگران برای تجاریسازی طرحشان حمایت  وبرای تجاری‌سازی پژوهش‌هایی که در قزوین و شهر‌های اطراف آن انجام‌شده کمک میکنیم، همچنین پژوهش‌های انجام‌شده در دیگر شهر‌ها که قابلیت اجراشدن در قزوین دارند را حمایت و تجاری‌سازی میکنیم.
انتهای پیام/ا

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.