سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات اجرایی یک طرح عمرانی در بندر چوئبده آبادان

همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات بهسازی، ساماندهی خیابان‌ها و احداث شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی بندر چوئبده آبادان روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در آیین آغاز عملیات اجرایی یک طرح عمرانی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و آسفالت در مناطق محروم از سیاست‌های این سازمان است گفت: با وجود اینکه شهر بندری چوئبده در محدوده منطقه آزاد اروند قرار ندارد اما بر حسب رویکرد محرومیت زدایی سازمان منطقه آزاد اروند، نگاه به سمت چوئبده همچنان مثبت بوده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این شهر دیگر چهره روستا را نداشته باشد و به یک شهر پیشرفته برای ساکنان صبورش تبدیل شود.

او با تاکید بر این مهم که با اجرای طرح بهسازی معابر شهری بخش زیادی از زیرساخت های چوئبده ساماندهی می شود، افزود: معبر اصلی چوئبده هفت کیلومتر است که ۴.۵ کیلومتر آن در این پروژه که شامل زیرساخت اصلی، فضای سبز، ساماندهی معابر و آسفالت است دیده شد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این پروژه با ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار در حدود ۶۵ درصد این شهر را پوشش می دهد و در مدت زمان حدود ۱۲ ماه اجرا می شود.

شمخانی گفت: اجرای این پروژه بخشی از اهداف منطقه آزاد اروند برای توسعه زیر ساخت های عمرانی است که تاثیر قابل توجهی در ارتقا و بهبود عبور و مرور، سطح سلامت و محیط زیست مناطق در محل اجرای پروژه دارد.

او به ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۲۱ هزار متر مربع جدول کاری و اجرای کفپوش، تعریض۱۶ دهانه پل در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح عمرانی ۲۹ هزار و ۹۵۰متر مکعب زیرسازی، ۵۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع قیر و آسفالت اجرا می‌شود.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:یک‌هزار و ۶۲۰ متر مکعب کانال جمع‌آوری آبهای سطحی (جوی و کانال) از جنس بتن و ۴۸۰ متر طول شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی در راستای اجرای این طرح احداث می شود.

چوئبده با حدود ۱۲ هزار نفرجمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری آبادان واقع است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.