سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره غذای سنتی در هریس

جشنواره غذای سنتی درهنرستان دخترانه مبین دانش هریس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جشنواره غذا‌های سنتی و محلی شهرستان هریس به مناسبت ایام دهه فجر با حضور مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و همچنین اولیاء درهنرستان مبین دانش هریس برگزارشد.

پرتوی مدیر جهاد کشاورزی هریس دراین جشنواره گفت: آشنایی دانش‌آموزان با غذا‌های سنتی شهرستان و تشویق دانش‌آموزان به مصرف غذا‌های سنتی و سالم را می‌توان از جمله اهداف برگزاری جشنواره غذا‌های سنتی و محلی در مدارس هریس برشمرد.

او افزود: توجه به سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در همین راستا با برگزاری جشنواره غذا، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به تغذیه سالم تشویق می‌شوند تا بدین‌وسیله از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان پیشگیری شود.

جشنواره غذا‌های سنتی و محلی هریس به همت اولیاء، مدیران و مربیان و با تعامل دانش‌آموزان در مدارس برپا می‌شود تا با این اقدام نقش مهم تغذیه سالم در سلامت جامعه برای دانش‌آموزان بیان شود.

از دیگر اهداف برپایی جشنواره غذا‌های سنتی و محلی هریس می‌توان به جلوگیری از مصرف غذا‌های فست‌فودی و افزایش استفاده از محصولات سالم و ارگانیک در بین خانواده‌ها اشاره کرد.

بیش از ۳۸ نوع غذای سنتی توسط دانش آموزان دختر این شهرستان در این جشنواره پخت و پز شده است و به ۱۰ نفر از برگزیدگان جشنواره مزبور جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.