سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز‌های سرد بیماران را فراموش نکنیم

مدیرکل انتقال خون مازندران بمنظور جلوگیری از کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خون در این استان از مردم نوعدوست استان خواست برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

اسماعیل پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران  در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با بیان اینکه همه ساله در فصل سرد سال به دلیل شیوع بیماری آنفلو آنزا و سرماخوردگی اهدای خون کاهش می‌یابد،گفت:با وجود این کاهش  نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به گروه‌های خون و فرآورده‌های خونی به قوت خود باقی است و متوقف نمی‌شود.

او افزود:مرکز انتقال خون ساری، آمل و بابل همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر و پایگاه‌های انتقال خون تنکابن، چالوس، بهشهر و قائمشهر نیز همه روزه به جز ایام تعطیل از صبح تا ظهر فعال و آماده دریافت خون از داوطلبان هستند.

او گفت: همچنین مرکز انتقال خون نور از یکشنبه تا پنج شنبه، رامسر از یکشنبه تا چهارشنبه، انتقال خون گلوگاه فقط چهارشنبه‌ها و جویبار نیز دوشنبه و چهارشنبه از صبح تاظهر آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

پوریانی افزود: از مردم ایثارگر مازندران تقاضا داریم در این روز‌های سرد بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با مراجعه به مراکز انتقال خون با اهدای یک واحد خون سلامتی و زندگی دوباره را به بیماران هدیه دهند.

مدیرکل انتقال خون مازندران به همراه داشتن کارت ملی را هنگام مراجعه به مراکز انتقال خون ضروری خواند و افزود: از هر واحد اهدای خون کامل سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده شده گرفته می‌شود؛ که می‌تواند به نجات سه بیمار کمک کند.
اداره کل انتقال خون مازندران با دارا بودن ۱۴ مرکزثابت و سیار اهدای خون نیاز ۴۷ مرکز درمانی استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.