سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان بهمن، پایان فصل شکار پرندگان

۳۰بهمن آخر مهلت برای شکار پرندگان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین علی نژاد، رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: فصل شکار پرندگان در استان گیلان ۳۰ بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

او، با بیان اینکه فصل شکار پرندگان در استان گیلان از اول مهر امسال آغاز شده بود، افزود: تالاب بین‌المللی انزلی برای شرایط و ویژگی‌هایی که دارد از دیرباز تاکنون یکی از مهم‌ترین مناطق استان گیلان برای ورود پرندگان مهاجر است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پارک  ملی  بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه‌سرا از جمله تالاب‌هایی در گیلان هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند.

ساسان اکبری‌پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان هم با بیان اینکه مشکل خاصی برای حضور پرندگان برای زمستان‌گذرانی در این استان وجود ندارد، گفت: بر اساس برنامه، فصل شکار پرندگان تا آخر همین ماه است و موعد آن نیز تمدید نمی‌شود.

او، با بیان اینکه ۱۷ پاسگاه دائمی و ۲ پاسگاه فصلی در استان وجود دارد، افزود: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست در تمامی مناطق تحت مدیریت خود در سراسر استان حضور فعال و مستمر دارند و با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست و متخلفان در حوزه شکار و صید برخورد می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش یک وظیفه عمومی است، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی موضوع را بلافاصله به اداره‌های محیط زیست و یا مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.