سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۷۴ درصدی گردشگران خارجی در منطقه آزاد ارس

تعداد گردشگران خارجی ورودی به منطقه آزاد ارس در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تعداد گردشگران خارجی ورودی به منطقه آزاد ارس در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۴ درصد افزایش یافته است.

داداش زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس گفت: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۵۲۹ هزار نفر مسافر خارجی از این منطقه دیدن کرده اند.

داداش زاده افزود: شمار مسافران داخلی ورودی به این منطقه هم در ۱۰ ماه امسال با ۲۹ درصد افزایش به بیش از ۱۰ میلیون و ۳۱۱ هزار نفر رسید.

او افزود: میزان گردشگردان داخلی و خارجی با حداقل یک شب اقامت در این منطقه در ۱۰ ماه گذشته نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۷ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

او با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تعداد تخت‌های اقامتی در منطقه آزاد ارس در این مدت گفت: هم اکنون امکان اقامت ۱۵ هزار و ۵۴۴ نفر در مراکز اقامتی این منطقه فراهم شده است.

معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس افزود: هم اکنون ۸ هتل و مرکز اقامتی با ظرفیت ۴۶۵ اتاق در ارس در حال ساخت است که یکی از آن‌ها هتل ۵ ستاره با ۱۱۳ اتاق است.

داداش زاده همچنین از افزایش ۲۶ درصدی ظرفیت مراکز پذیرایی منطقه آزاد ارس در ۱۰ ماه امسال خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش این مراکز شامل رستوران، کافی شاپ و سفره خانه سنتی از ۴ هزار و ۵۳۷ نفر در ۱۰ ماه پارسال به ۵ هزار و ۷۳۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.