سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت مستعفی یمن: امارات مانع اجرای توافق ریاض شد

دولت مستعفی یمن اعلام کرد شورای انتقالی اجازه عبور نیروهای منصور هادی را نداده و مانع اجرای توافق ریاض شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سبا یمن، راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن با اعلام اینکه شورای انتقالی از عبور یک واحد نظامی از نیروهای منصور هادی موسوم به ارتش ملی برای رسیدن به لحج ممانعت کردند گفت شورای انتقالی مانع اجرای بندهای توافق ریاض شده است.

این در حالی است که منابع خبری پیش از این اعلام کردند تلاش‌های کمیته سعودی ناظر بر توافقنامه ریاض برای بازگرداندن نیرو‌های منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به عدن پس از مخالفت نیرو‌های شورای انتقالی جنوب با ورود آن‌ها، ناکام ماند.

سخنگوی دولت مستعفی یمن گفت: «عناصر شورای انتقالی در منطقه الشیخ سالم جلوی یک واحد از نیروهای دفاع ساحلی که نظامیان سعودی هم آن‌ها را همراهی می‌کردند گرفتند و به روی آن‌ها آتش گشودند. آن‌ها وقتی به پست العلم در شرق عدن هم رسیدند تا از آنجا به لحج بروند به روی آن‌ها آتش گشودند و مانع عبور آن‌ها از این پست شدند.»


بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: ترامپ درصدد توقف کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن است


صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن نیز شامگاه یکشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد امارات و شبه نظامیان آن در عدن کسانی هستند که توافقنامه ریاض را ناکام گذاشتند.

وی افزود: «ما بارها و بارها این را گفتیم و توهینی که روز شنبه به یگان‌های ارتش ملی و افسران و سربازان سعودی در العلم شد این شکست را ثابت می‌کند.»

وزیر یمنی گفت: «ما به عنوان دولت مشروع کاری جز این نمی‌توانیم انجام دهیم که برای سرکوب این شورش در عدن با قدرت آماده باشیم و اولین مقدمه آن بازگشت نخست‌وزیر به ریاض است.»

نیرو‌های منصور هادی پس از مواجه شدن با مقاومت نیرو‌های شورای انتقالی جنوب، از منطقه العلم در شرق عدن عقب نشینی کردند و به شهر شقره در استان ابین منتقل شدند.

العالم نیز پیش از این گزارش داد نیرو‌های موسوم به کمربند امنیتی مورد حمایت امارات از ورود نیرو‌های منصور هادی به شهر عدن جلوگیری کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.