سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی پلدختر

رییس دادگستری پلدختر گفت: در گرامیداشت دهه فجر، دفتر خدمات الکترونیک قضایی روز یکشنبه در پلدختر بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اکبر رشیدی رئیس دادگستری پلدختر گفت: در گرامیداشت دهه فجر، دفتر خدمات الکترونیک قضایی روز یکشنبه در پلدختر بهره برداری شد.

اکبر رشیدی روز یکشنبه ابلاغ الکترونیک را عامل کاهش اطاله دادرسی در کل شعب دانست و اظهار داشت: دفتر خدمات الکترونیک قضایی خدمت رسانی در امور قضایی به مردم را تسهیل و تسریع می‌بخشد.

او افزود: کاهش تردد و هزینه ایاب و ذهاب در ابلاغیه‌ها و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی برای دستگاه قضا و مردم از دستاورد‌های دفتر خدمات الکترونیک قضایی است.

رییس دادگستری پلدختر یادآورشد: مردم می‌توانند با ثبت نام در سامانه ثنا بدون پرداخت هزینه دادرسی و سایر هزینه‌ها به صورت غیر حضوری ابلاغیه‌ها را دریافت و در جریان روند پرونده قضایی خود قرارگیرند.

رشیدی گفت: با راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک وکاهش مراجعات به دادگستری، کارکنان شعب قضایی بیشتر امکان رسیدگی به دیگر شعب دارند و به سهولت می‌توانند به امور تخصصی خود رسیدگی کنند.

او افزود: شهروندان با ثبت نام و ثبت مشخصات خود در سامانه، تنها در زمان رسیدگی به پرونده در محاکم قضایی حضور می‌یابند و سایر امور پرونده خود را می‌توانند در منزل از طریق سامانه‌های طراحی شده و با ارسال پیامک پیگیری کنند.

مدیر دفترخدمات الکترونیک قضایی پلدختر نیز اظهارداشت: بخش خصوصی برای راه اندازی و تجهیز این دفتر با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه برای چهار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

فریدون پورجمشید افزود: فعالیت دفتر خدمات الکترونیک قضایی از هشت صبح آغاز و تا ۱۶ عصر برای انجام تمام امور مربوط به تشریفات الکترونیک قضایی و ثبت ثنا در خدمت مردم می‌باشد.

او بیان کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی پلدخترمی تواند بیش از ۲۰ مورد انواع دادخواست را انجام دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.