سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع مالی تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شفاف سازی شود

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد از ابلاغ نامه شفافیت و نظارت مالی بر فعالیت های نامزدهای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه خبر داد.

غفور قاسم پور، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت:به منظور اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بر این اساس کلیه امکانات و منابع تأمین مالی تبلیغات و هرگونه فعالیت های انتخاباتی نامزدها، اعم از نقدی و غیرنقدی باید از طریق اسناد بانکی یا از طریق الکترونیکی و شماره حساب انجام شود.

قاسم پور افزود : طبق ماده هشت طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات، همه نامزدها موظفند، علاوه‌ بر اعلام شماره حساب، شخصی را به‌عنوان نماینده مالی، به‌همراه مشخصات کامل آن  به وزارت کشور، فرمانداری‌ها و یا بخشداری‌ها معرفی کنند، تغییر نماینده مالی تنها با اعلام رسمی آن به مراجع مربوطه امکان‌پذیر است.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد گفت : همچنین حداکثر هزینه هر نامزد در هر دوره انتخابات متناسب با پراکندگی جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی‌های هر حوزه به پیشنهاد وزارت کشور و به تائید هیات مرکزی نظارت می‌رسد و میزان کمک‌های اشخاص حقیقی به یک نامزد حداکثر ۲۰ درصد سقف هزینه انتخاباتی نامزد ها تعیین شده‌است.

قانون شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخابات مجلس، مشتمل بر ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به تایید شورای نگهبان رسید.

انتهای پیام/خ .ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.