سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار مسافر در پایانه مرزی میرجاوه غربالگری کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم‌های بهداشتی این دانشگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه از ابتدای بهمن تاکنون بیش‌از هشت هزار مسافر ورودی به ایران را براساس مقررات بهداشتی مورد غربالگری ویروس کرونا قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: از ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا غربالگری مسافران ایرانی و غیرایرانی در پایانه مرزی میرجاوه واقع در نقطه صفر مرزی با کشور پاکستان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: تمامی افراد در بدو ورود علاوه‌بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال مورد معاینه قرار گرفته و دمای بدن آن‌ها توسط تب سنج‌های لیزری اندازه‌گیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خدمات آموزش بهداشت با تاکید بر معرفی علائم و نشانه‌های بیماری و راه‌های پیشگیری و همچنین شیوه رعایت بهداشت تنفسی، فردی و شستشوی دست به مراجعان به این پایانه ارائه می‌شود.

او با اشاره به گندزدایی مسیر‌های تردد مسافران در سالن‌ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه گفت: تجهیزات و لوازم مصرفی موردنیاز برای گندزدایی بر اساس استاندارد‌های مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

طباطبایی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است، اظهار داشت: علاوه‌بر آماده‌باش تمامی بیمارستان‌های میرجاوه و زاهدان ۱۰ تخت بستری در پایانه مرزی میرجاوه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.