سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۰۶ هکتار جنگل در شهرستان تویسرکان

همزمان با دهه فجر ۱۰۶ هکتار جنگل کاری در منطقه سرکان شهرستان تویسرکان به بهره برداری رسید.

کامران کیانی، رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: جنگل کاری با بذر در منطقه سرکان در سطح ۱۰۶ هکتار و هزینه کرد ۵۴ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پایان رسید و در این طرح از بذر ارژن، بادامک و دیگر گونه‌های بومی منطقه استفاده شده است.

او افزود: همزمان با دهه مبارک فجر سه طرح شامل بند ذخیره آب، کُپه‌کاری و جنگل‌کاری در این شهرستان بهره‌برداری شد.

کامران کیانی اادامه داد: بند هدایت و ذخیره آب از انواع ملاتی، خشکه‌چین، گابیون و خاکی به میزان سه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در منطقه کنجوران تویسرکان بهره برداری شد.

او افزود: اجرای این بند‌ها علاوه بر هدایت و ذخیره آب، زمینه‌ای برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سیل، جلوگیری از فرسایش آب، گرفتن رسوب و تقویت سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفتن آب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان ادامه داد: برای اجرای طرح کنترل سیل و رسوب در منطقه کنجوران این شهرستان حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

کیانی افزود: عملیات بیولوژیک ۲۰۰ هکتار کُپه کاری با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان نیز در تویسرکان بهره برداری شد که در این راستا کشت گونه‌های مرتعی و بومی منطقه موجب تقویت مرتع و بالا بردن سطح پوشش شد.

در شهرستان تویسرکان ۱۳ هزار هکتار ذخیره گاه‌های جنگلی و ۲۸۰ هکتار جنگل‌های دست کاشت و در مجموع ۴۳ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی جنگلی و مراتع وجود دارد.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.