سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری مطرح کرد؛

تنوع زیستی جزء لاینفک محیط زیست است

معاون محیط زیست طبیعی گفت: تنوع زیستی جز لاینفک سازمان حفاظت محیط زیست و محور اصلی این معاونت است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاح و راه اندازی از مخازن علمی موزه تاریخ طبیعی صبح امروز (یک شنبه ۲۰ بهمن ماه) در سازمان محیط زیست برگزار شد.

در این برنامه کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست اظهار کرد: تنوع زیستی جز لاینفک سازمان حفاظت محیط زیست و محور اصلی این معاونت است.

او در ادامه بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مناطقی را برای حفاظت از تنوع زیستی کشور تحت مدیریت قرار داده و امروز ۱۱.۲ درصد جغرافیای کشور معادل ۱۸.۵ میلیون هکتار تحت عنوان مناطق چهارگانه زیر مدیریت سازمان محیط زیست است.

کلانتری با اشاره به اینکه برای رسیدن به استاندارد ۱۴ درصدی جهانی باید ۲.۵ درصد مناطق خود را ارتقا ببخشیم، افزود: در دولت یازدهم  در دو جلسه شورای عالی محیط زیست مجموعاً یک میلیون و ۵۰ هکتار به سطح مناطق حفاظت شده اضافه شده است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ایران دارای تنوع زیستی بالایی است حدود ۱۳۰۰ گونه جانوری مهره‌دار در کشور و حدود بیش از ۸۲۰۰ گونه گیاهی شناخته شده داریم.

کلانتری افزود: همچنین کشور هم از نظر اکوسیستم و هم از نظر ژنتیکی و هم از نظر گونه‌های جانوری و گیاهی دارای تنوع بالایی است.

او با اشاره به ذخایر ژنتیکی جمع آوری شده ،گفت: این فضا اکنون آماده بهره برداری برای مراکز علمی_ تحقیقاتی است و این کار ادامه نیز خواهد داشت.

کلانتری مطرح کرد: در تحقیقاتی که انجام شده خوشبختانه ۹۷.۵ درصد مردم ایران محیط زیست را به خوبی می‌شناختند که این بیانگر این است که افکار عمومی مردم به سمت آگاه سازی و تنویر افکار و اشاعه فرهنگ محیط زیستی خوب پیش رفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.